آب مخزن زاینده رود با برنامه بازنگری شده رهاسازی شد/گل زدایی امشب فردا نهایی


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892067

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری:

مسلم صادقی گفت: مخزن زاینده رود در حوزه مدیریت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان است، بنابراین بر اساس طرح مصوب در منطقه زاینده رود در زمان های مشخصی آب رهاسازی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسلم صادقی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز گفت: شرکت های سهامی آب منطقه ای در سراسر کشور مستقل هستند.

وی افزود: سد زاینده رود در حوزه مدیریت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان است، بنابراین بر اساس طرح مصوب در حوضه زاینده رود در زمان های مشخص آب رهاسازی می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز رهاسازی آب از سد زین رود طبق برنامه انجام می شود، حجم آب رها شده 80 متر مکعب در ثانیه است.

صادقی گفت: با توجه به اینکه حجم آب مخزن سد زاینده رود کم بود، رگه هایی از گل وارد آب شده و باعث کدورت موقتی شده و با رایزنی های انجام شده با شرکت آب منطقه ای اصفهان، پیش بینی می شود گل و لای تا پایان شب ادامه داشته باشد. یا فردا صبح آب زاینده رود به طور کامل حذف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت رودخانه انجام شد و مشخص شد که آب تا حد مشخصی پاک شده و کدورت کاهش یافته است، اما همچنان مقداری کدورت در رودخانه وجود دارد که پیش بینی می شود تا پایان امشب یا تا پایان امشب رفع شود. فردا صبح زود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری افزود: نگرانی خاصی برای تامین آب وجود ندارد، جدا از اینکه لوله های آب را تقریبا پوشش می دهند و همچنین ظرفیت شبکه آبرسانی نیز طی چند روز گذشته تثبیت شده است. .

صادقی تصریح کرد: آب سد زاینده رود به مدت پنج روز باز است اما با گذشت زمان از گل و لای رودخانه کاسته می شود اما تا انتهای حوضه کمی گل آلود و ابری است که حدود 20 تا 24 طول می کشد. ساعت ها.

وی تاکید کرد: خط قرمز مجموعه وزارت نیرو آب شرب است. حتی یک درصد احتمال هم وجود ندارد که سد زاینده رود عمدی افتتاح شود. این آب طبق برنامه رهاسازی شد اما چون سطح آب مخزن سد پایین بود باعث سرریز آب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید