آب و هوای امروز 1 شهریور 1401

آب و هوای امروز 1 شهریور 1401

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشور خبر داد و از برخاستن گرد و خاک در استان های مرزی و بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات تهران و برخی استان ها خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشور برای امروز 10 شهریور و روزهای بعد خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در ارتفاعات البرز مرکزی استان های البرز، قزوین، تهران و برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و جنوب کشور در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس، بوشهر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد.

گودرزی ادامه داد: در استان های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور ریزگرد و کاهش کیفیت هوا، در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: از چهارشنبه تا جمعه وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در شرق کشور ادامه دارد و تنها در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان برای بعد از ظهر و ساعات اولیه شب رگبار پراکنده پیش بینی می شود و هوای آرام پیش بینی می شود. در بقیه مناطق انتظار می رود.

کارشناس سازمان هواشناسی گزارش داد: وزش باد در روز شنبه در منطقه زابل ادامه دارد و در بقیه نقاط کشور هوای آرام همراه با هوای گرم پیش بینی می شود.

گودرزی گفت: امروز و فردا شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج و مواج پیش بینی می شود. تهران در ساعات بعدازظهر وزش باد و 31 درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز پایتخت است. طوفان گرد و خاک از عصر امروز در تهران وجود دارد که در برخی ساعات در برخی مناطق غربی و جنوبی استان شدید است.

دیدگاهتان را بنویسید