آب و هوای امروز 10 آذر 1401

آب و هوای امروز 10 آذر 1401

کارشناس هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور و کاهش 4 تا 7 درجه ای هوا در روزهای آینده خبر داد.

نقشینه کارشناس هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۹ آذرماه پرداخت و گفت: در اردبیل، سواحل شمالی خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی و رشته کوه های البرز مرکزی بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی از پیش بینی بارش های پراکنده در برخی مناطق غربی استان های قزوین، البرز و شمال تهران خبر داد و گفت: فردا این وضعیت در سواحل شمالی خراسان شمالی، خراسان شمالی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سمت غرب دریای خزر بارش در اردبیل و غرب گیلان تشدید می شود، تصریح کرد: با گذر از سطح میانی جو از شمال غرب ایران در برخی مناطق. مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، واقع در استان‌های قزوین، تهران، البرز، بارش باران همراه با وزش باد خواهیم داشت.

نهسین ضمن تشریح وضعیت جوی هفته آینده خاطرنشان کرد: روز یکشنبه در شمال غرب و شرق استان اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی و دامنه های البرز واقع در زنجان، قزوین، بارندگی ها کاهش می یابد. و استان های البرز در تهران، شرق سمنان و در مناطق سردسیر به صورت برف پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت: روز دوشنبه این وضعیت در غرب سواحل خزر ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، در جنوب و جنوب غرب و در مرکز و شمال غرب رگبار و رعد و برق آغاز می شود. همچنین در دامنه های غربی و جنوبی البرز رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی با تاکید بر اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در اکثر نقاط کشور به ویژه شمال ایران بین 4 تا 7 درجه کاهش می یابد، افزود: روز یکشنبه مرکز خلیج فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر کاهش می یابد. طوفانی باش.”

وی امروز برای تهران بارش پراکنده پیش بینی کرد و گفت: این بارش ها در مناطق بالاتر به صورت برف خواهد بود.

نهسینه خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای تهران طی سه روز آینده حدود 14 درجه و کمینه دما امروز 8 درجه است.

دیدگاهتان را بنویسید