آب و هوای امروز 25 آگوست 1401

آب و هوای امروز 25 آگوست 1401

روز جدید صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش باران، رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید در سه استان، ریزگردها و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب و غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب افزایش ابر همرفتی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. ارتفاعات کرمان طی پنج روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران پیش بینی می شود. در سایر نقاط کشور هوای آرام و پایدار حاکم است.

وی افزود: طی سه روز آینده مه های نادر و بدتر شدن کیفیت هوا در مناطق مرزی کشور واقع در جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می شود همچنین در این مدت در مناطق وزش باد شدید خواهد بود. از شمال شرق و شرق که موجب رگبار و رعد و برق در منطقه زابل می شود و باعث آلودگی و کاهش دید افقی می شود.

به گفته ضیائیان، شرق دریای عمان تا سه روز آینده مواج و طوفانی و تا دو روز آینده شرق تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ مردادماه) تا چند ساعت صاف و وزش باد و گاهی کمی ابری خواهد بود. و وزش باد با حداقل دمای 24 درجه و حداکثر 36 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در روز پنجشنبه (7 مرداد ماه) گاهی صاف و وزش باد پیش بینی می شود و وزش باد در نقاطی با حداقل دمای هوا افزایش می یابد. 23 درجه و حداکثر دما 35 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 26 مردادماه) اهواز با دمای 50 و 49 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 10 و 9 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید