آب پاک آمریکا در دست اوکراین؛ خبری از تانک نیست!

ساعت: 02:16
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923433

وزیر دفاع آمریکا گفت: هیچ اطلاعیه ای در مورد تحویل تانک های آبرامز آمریکایی به کیف صادر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، در حالی که اوکراین انتظار تانک های نظامی از غرب را دارد، ایالات متحده همچنان درخواست اوکراین برای ارسال تانک را نادیده می گیرد تا اوکراین جنگ را به روسیه نکشاند.

در همین راستا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که هیچ تصمیمی در مورد تحویل تانک های آبرامز آمریکایی به اوکراین گرفته نشده است.

در هفته‌های گذشته، اوکراین بارها از آلمان برای انتقال تانک‌های لئوپارد 2 خود به کشورهای دیگر درخواست مجوز کرده است، اما آلمان که نگران این موضوع است، هر گونه انتقال تانک‌های لئوپارد را مشمول اقدامات مشابه آمریکا می‌داند و از آمریکا خواسته است. واشنگتن ابتدا یک تانک را به سمت او هدایت خواهد کرد.

اکنون پس از هشتمین نشست گروه دفاعی اوکراین در آلمان، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: خرید تانک های آبرامز و خرید تانک های لئوپارد آلمان ارتباطی ندارد و هر دو طرف به طور مستقل تصمیم خواهند گرفت.

آستین با رد انتقال تانک های آبرامز ایالات متحده که توسط اوکراین درخواست شده بود، افزود که ایالات متحده به جای تمرکز بر تانک های آبرامز برای اوکراین، در حال حاضر به کیف کمک می کند تا برای یک ضد حمله بهاری علیه نیروهای روسیه آماده شود.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده معتقد است با توجه به هزینه بالای نگهداری تانک های آبرامز به اوکراین، منطقی نیست.

موفقیت‌های ارتش روسیه در هفته‌های اخیر، از جمله تصرف شهر کلیدی سولدار اوکراین در منطقه دونباس، بحث‌ها را در محافل حاکم غربی در مورد لزوم تهیه سلاح‌های سنگین و مهم‌تر از جمله تانک به کیف شدت بخشیده است. تعدادی از کشورهای اروپایی، از جمله لهستان، اعلام کرده اند که در صورت پیروی سایر کشورها، تمایل خود را برای ارسال تانک های سنگین خود به اوکراین اعلام کرده اند. پیش از این انگلیس از تحویل 14 دستگاه تانک چلنجر 2 به اوکراین خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید