آتش تشییع جنازه رفت. علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد

آتش تشییع جنازه رفت.  علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد

رئیس جمهور در حکمی با قدردانی از زحمات 10 ساله امیر دریابانعلی شمخانی در دوران تصدی سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر احمدیان را به این سمت منصوب کرد.

به گزارش «انتخ»، روز گذشته نور نیوز یکی از رسانه های نزدیک به شورای عالی امنیت ملی از استعفای قطعی شمخانی خبر داد و نوشت: هرچند در هفته های اخیر شایعات زیادی در محافل مختلف مبنی بر قصد دریادار شمخانی برای استعفا به گوش می رسد. رئیس امنیت ملی به عنوان یکی از اعضای شورا بر سر زبان ها افتاده است، انتشار شعر پرمحتوای محتشم کاشانی در صفحه شخصی خود در توییتر حکایت از قطعی بودن استعفای شمخانی از این سمت پس از ده سال دارد.

به گزارش فارس، علی اکبر احمدیان دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی در سال 1340 در استان کرمان متولد شد و از همرزمان سردار سلیمانی در لشکر 41 طرالله بود. دانشجوی دندانپزشکی که در سال 59 دانشگاه تهران را به طور موقت ترک کرد و به جبهه های نظامی رفت. احمدیان در سال های آخر جنگ به یکی از معماران تحول در نیروی دریایی سپاه تبدیل شد. وی علاوه بر نقش آفرینی در ایجاد نیروی دریایی جدید و مبتکر در سپاه، به عنوان یکی از اولین نظریه پردازان اندیشه دفاع نامتقارن یاد می شود. در دوران معاونت و فرماندهی احمدیان در نیروی دریایی سپاه، ایده پدافند نامتقارن در نیروی دریایی ارتش به طور کامل عملیاتی شد. 15 سال حضور مستمر در نیروی دریایی سپاه او را به عنوان متخصص دریانوردی و موشکی شناخته شد.

احمدیان در سال ۱۳۵۸ نیروی دریایی سپاه را ترک کرد و ریاست ستاد مشترک سپاه را بر عهده گرفت. وی در طول هفت سال تصدی خود به عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه تحول عظیمی در ساختار اداری و توان سازمانی سپاه در ابعاد مختلف ایجاد کرد.

احمدیان علاوه بر داشتن دکترای دندانپزشکی، دارای دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه دفاع ملی است و از سال 1385 به مدت 16 سال رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و به عنوان یکی از برترین ها شناخته می شود. شخصیت های محترم کشور در مسائل امنیت ملی

احمدی ها نیز یکی از 5 عضو جدیدی بودند که رهبر معظم انقلاب در 29 شهریور 1401 به ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید