آتش زدن 2 امام جماعت در استان ایلام (+ عکس) / دستگیری چند نفر

حرم مطهر سید حبیب (علیه السلام) واقع در شهرستان دهلران، بخش مرکزی در 28 کیلومتری جاده دلران – آبدانان و بقعه متبرکه سید یوسف (ع) است. واقع در شهرستان دهلران، بخش موسیان، روستای سادات دل پری، استان ایلام.

ایرنا نوشت: روز جمعه فرد یا افرادی ناشناس وارد حیاط دو امامزاده در جاده آبدانان به دهلران استان ایلام شدند و بخشی از ساختمان این امامزاده ها را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر جمعه برخی از کاربران و نمازگزاران بقاع متبرکه امامزاده سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) که در فاصله 6 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند، تصاویری را در اینترنت به نمایش گذاشتند که آتش سوزی این بنا را نشان می دهد. فضای داخلی این دو بقعه متبرکه در مسیر آبدانان به دلران در استان ایلام بوده است.

آتش زدن 2 امام جماعت در استان ایلام (+ عکس) / دستگیری چند نفر

امام جماعت شهرستان دهلران شامگاه جمعه در بازدید از ساختمان این 2 امامزاده در دهلران و آبدانان در این خصوص گفت: این دو امامزاده در شهرستان های دهلران و آبدانان برای بسیاری مورد احترام مردم بوده اند. سالها و جایگاه بالایی در بین مردم دارند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به جایگاه دینی امامزادگان دهلران و آبدانان گفت: امروز خبر دردناک اقدام غیرانسانی و غیر مذهبی آتش زدن 2 امامزاده در دهلران و آبدانان موجب تاسف مردم و مسئولان شده است.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، دهلران، بدره و دره شهر در شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای اظهار داشت: توهین و آتش زدن اماکن متبرکه امامزاده سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) و کتاب مقدس قرآن باعث جریحه دار شدن احساسات همه مردم به ویژه سادات جلیل القدر شده است.آتش زدن 2 امام جماعت در استان ایلام / دستگیری چند نفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز گفت: صبح امروز مقبره سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) که در فاصله 6 کیلومتری از یکدیگر در جاده مورموری – دهلران قرار دارند به طور همزمان در آتش سوخت. .

حجت الاسلام مرتضی عزیزی گفت: ساعت هفت صبح این آتش سوزی با حضور زائران زیارتی آرامگاه سید یوسف(ع) توسط نیروهای محلی و کارکنان شرکت نفت مستقر در منطقه خاموش شد.

آتش زدن 2 امام جماعت در استان ایلام / دستگیری چند نفر

وی با بیان اینکه درب این دو بقعه همیشه باز بوده است، ادامه داد: بر اساس مشاهدات انجام شده درب این دو مقبره در زمان وقوع حادثه بسته بوده و باید میزان حادثه به دقت بررسی شود.

دادستان ایلام: چندین مظنون در رابطه با آتش سوزی در بقاع متبرکه دستگیر شدند.

دادستان ایلام به رصد جدی دستگاه قضایی بر آتش زدن 2 امامزاده در استان اشاره کرد و گفت: چندین مظنون در ارتباط با این حوادث شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای ایلام، دادستانی استان در خصوص هتک حرمت اماکن مقدس سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) اطلاعیه ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در پی اخبار واصله مبنی بر هتک حرمت اماکن مقدس سید یوسف (ع) در حوزه شهرستان دهلران و سید به اطلاع مردم شهید و غیرت استان ایلام می رسد. حبیب (ع) واقع در منطقه. دستگاه قضایی شهرستان آبدانان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستورات و تاییدیه های لازم را به دادستان شهرستان های آبدانان و دهلران و ضابطان ویژه و عمومی دادگستری برای شناسایی عامل یا عاملان این اقدام مجرمانه صادر کرده است.

عبدالوهاب بخشنده با تاکید بر اینکه تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه دلخراش به صورت جدی آغاز شده است، گفت: در این رابطه چندین مظنون شناسایی شده و ردیابی و مراقبت از آنها ادامه دارد.

بر اساس اعلام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان، در پی هتک حرمت کلام وحی و به آتش کشیدن حرم های متبرکه سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) تجمع اعتراضی با حضور مردم مومن و نمازگزار آبدانان ساعت 10 امروز (شنبه) در مسجد جامع آبدانان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید