آثار مکتب حسینی در حفظ تحقق ایران قدرتمند چیست؟/ کربلا مظهر شجاعت است


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888149

احمد شیخ بهایی با بیان اینکه برای داشتن یک ایران قدرتمند ابتدا باید دید پایه های صلابت، قدرت و اقتدار چیست، گفت: یکی از پایه های اقتدار شجاعت است که از دشمن نترسید. کربلا مظهر شجاعت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص تاثیرات فرهنگ حسینی و مکتب حسینی در حفظ و تحقق ایرانی قدرتمند با بیان اینکه برای داشتن ایرانی قدرتمند ابتدا باید دید پایه های صلابت، قدرت و اقتدار چیست، گفت: از پایه و اساس قدرت، شجاعت است که از دشمن نترسد و کربلا مظهر شجاعت است.

مدرس خارج فقه کرمان ادامه داد: اگر اصحاب سیدالشهدا (علیه السلام) در برابر جمعیت 30 هزار نفری دشمن می ترسیدند، نابود می شدند، اما نترسیدند و مقاومت کردند و جانت را فدا کردند. تا پایان خانواده هایشان به اسارت درآمدند، تمام اموالشان سوزانده شد. اما آنها تسلیم نشدند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: عزاداری روحیه شجاعت و مقاومت را در ما تقویت می کند که این امر موجب پاسداری از حرم، حرم و افرادی مانند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و قدرتی است که دشمن ندارد. جرات اقدام علیه ما داشته باشند و البته اینطور نیست که نتوانند، اما اگر فرصت داشتند اگر برای پیروزی حمله می کردند، لحظه ای تردید نمی کردند.

وی افزود: علت اینکه دشمنان پشت خط هستند و جرأت نمی کنند این است که هر وقت می خواستند وارد عمل شوند ضربه بسیار سختی به آنها وارد شد که این یکی از مشکلات ایران است که قوی و قدرتمند است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی آرمان های بلند و عدالت خواهی را از دیگر مشکلات ایران برشمرد و اظهار داشت: امام حسین علیه السلام می فرماید: «آیا نمی بینید که آنچه هست. حق، عمل نیست و از باطل حرام نیست؟»؛ در چنین شرایطی، مؤمن باید آنقدر تلاش کند که جان خود را در راه خدا از دست بدهد.

استاد خارج فقه کرمان تصریح کرد: پیگیری آرمان های متعالی مشکلی است که می توانیم با تحصیل در مکتب امام حسین (علیه السلام) آن را در خود تقویت کنیم. این اقدام ایران قدرتمند را تحریک می کند. این بدان معناست که تمدن نوین اسلامی و پایه ها و ریشه های آن تقویت می شود.

این کارشناس مسائل دینی گفت: از دیگر مسائلی که یک ملت را در مقابل دشمنان مقاومت می کند، روحیه توکل به خدا و ایمان به خداست. بنابراین، اگر انسان معتقد باشد که این جهان و همه هستی تحت اراده ازلی خداوند است; در این شرایط خود را مسئول و تسلیم خداوند می بیند و در نتیجه هیچ اجباری بر دوش او نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایمان به خدا در کربلا به اوج خود رسید، ادامه داد: در کربلا امام حسین علیه السلام در شب عاشورا نماز می خوانند و می گریند و در روز عاشورا می جنگند، ایستادگی می کنند و مقاومت می کنند، هر چه هستند. نور ایمان خدا

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: اگر عزاداری ما را به فرهنگ امام حسین (علیه السلام) می برد، یعنی خدا را ناظر بر خود می بینیم. بنابراین در هر شرایطی ناامیدی بر ما حاکم نیست، بلکه امید هر روز در افراد تقویت می شود.

استاد خارج فقه کرمان گفت: اشک، اندوه و اندوهی که این روزها برای امام حسین (علیه السلام) احساس می کنیم، نشان از عشق ما به امام (علیه السلام) دارد و وقتی این محبت با معرفت همراه شود، یعنی که ما همه ویژگی هایی داریم که سیدالشهداء علیه السلام را دوست داریم و از همه خصلت های زشت دشمنانش متنفریم.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: عزاداری و ابراز ارادت به امام حسین علیه السلام انسان را به فضایل و مناقب و دوری از منکرات و منکرات می کشاند و فرهنگ و ریشه ایران زمین در این امر مستحکم است.

وی افزود: به عنوان مثال امام خمینی (ره) برای عزاداری امام حسین (علیه السلام) آنقدر گریه کردند که یک دستمال معمولی برای ایشان کافی نبود و به دلیل گریه امام راحل برای ایشان دستمال آوردند. آنقدر که این اشک ها به او جسارت می داد و به آنها قدرت رویارویی با بزرگترین ابرقدرت های جهان را داده بود و فریادهای آن قدرت دلشان را نمی لرزاند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی تصریح کرد: در زمان ما حاج قاسم سلیمانی چهل سال در راه خدا با همه سختی ها جنگید و مجاهدت کرد، همه بدنش پر از تب بود و تا مرز شهادت رفت. خیلی وقت ها و دردهای مختلفی داشت اما یک لحظه ننشست و گریه هایش برای امام حسین علیه السلام بود و اشک می ریخت و حالا شعار «ما امت امام حسینیم، ما هستیم». امت شهیدپرور» شهید سلیمانی جهانی شد.

مدرس خارج فقه کرمان با اشاره به مطلب فوق و با تاکید بر اینکه امت امام حسین(ع) ملتی است که در برابر دشمن تسلیم نمی شود و ارزش های آن را زیر پا نمی گذارد، تصریح کرد: همه موارد ذکر شده از عوامل ایران است که امروز قوی هستند ما بسیاری از این عوامل را داریم.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: جبهه امام حسین(ع) تشنگی، گرسنگی و شهادت دارد و اگر مقاومت شکل بگیرد و بتوانیم از نقطه عطف تاریخی عبور کنیم، آینده بسیار روشن و درخشانی در پیش داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید