آخرین احکام رئیس فدراسیون کشتی بی فایده شد/ برای اجرای اساسنامه جدید وزارت ورزش و جوانان مشکل خواهیم داشت.

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784508

اگر مبارزان ما با بهترین های جهان مبارزه کنند، به نفع ما خواهد بود.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در دوره قبل فدراسیون کشتی اساسنامه جداگانه ای مصوب اتحادیه جهانی تصویب کرد و اگر بخواهیم اساسنامه وزارت ورزش را بسازیم قطعا در بحث بین المللی دچار مشکل می شویم. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ; سیزدهمین جلسه هیات رئیسه فدراسیون صبح امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد. در این جلسه که با حضور محمدرضا طالقانی، دکتر سهراب کیهانی، سید عبدالرضا موسوی، عضو هیئت مدیره و مسئولان فدراسیون کشتی از جمله علیرضا دبیر، حمید سوریان، نایب رئیس و ابراهیم مهربان، سرپرست دبیری، مسائل مختلف برگزار شد.هزینه ارزی برای اعزام تیم ها به مسابقات مختلف، تسویه تعهدات فدراسیون، مجوز پرداخت جوایز به کشتی گیران، تهیه تشک کشتی برای هیئت ها و…

در ابتدای جلسه دبیر جلسه گزارشی از جام جهانی نروژ به اعضا ارائه کرد و گفت: اتفاقات خوبی برای تیم ما در جام جهانی نروژ افتاده است اما مهمتر از این اتفاقات حفظ این جوایز در جام جهانی است. آینده.» دکتر کیهانی که با هزینه شخصی به نروژ آمده بود، در تیم کمک زیادی به ما کرد، زیرا در روند بهبود مصدومیت ها و به خصوص فیکس کردن پاهای حسن یزدانی، محمد بنا و پیمان درستکار بسیار سخت کار می کند. در نروژ مدیران و عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی در خصوص اعزام تیم کشتی ایران به آمریکا گفت: در مجموع می گویم اگر رزمی کاران ما با بهترین نفرات دنیا مبارزه کنند به نفع ماست؛ به خصوص اگر در مسابقات بین المللی باشد چون باخت در مسابقات بین المللی باعث می شود کشتی گیران به نقاط قوت و ضعف خود و حریفان پی ببرند و در مسابقات بزرگ این کلید پیروزی آنها خواهد بود. مدتی است که اساسنامه جدید فدراسیون ها از طریق وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده است اما فدراسیون کشتی اساسنامه جداگانه ای را که در دوره قبل به تصویب اتحادیه جهانی رسیده است و اگر بخواهیم اساسنامه را اجرایی کنیم. وزارت ورزش در بحث های بین المللی مشکل خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: آیین نامه ای که وزارت ورزش ارائه می کند در واقع رئیس فدراسیون را بیکار می کند و در واقع دست رئیس فدراسیون را به کار می بندد. از اعضای محترم هیأت مدیره خواهشمندم اگر پیشنهادی برای بازداشت این شخصیت ها دارند درنگ نکنند تا بتوانیم آنها را در جاده اصلی راهنمایی کنیم. نزدیک به 9 میلیارد جایزه برای کشتی گیران بود که تقریبا 900 میلیون باید مالیات بدهیم، اما فدراسیون نمی تواند از جوایز قهرمانان کسر کند. این مالیات بر عهده فدراسیون است و ما باید این مالیات را از چه منبعی دریافت کنیم.

دبیر اذعان کرد: موضوع دیگری هم وجود دارد که تا سال 97 محاسبه کردیم اما در سال 98 حدود دو و نیم میلیارد تن مالیات برای ما محاسبه کردند و این مالیات برای ما محاسبه شد در حالی که بودجه بسیار کمی دریافت کردیم و داریم. به از این بودجه اندک باید این مبلغ بسیار زیاد را به عنوان مالیات پرداخت کنیم. این مبارزه هزینه زیادی داشت و ما فقط حدود 110000 یورو برای مسابقات نروژ، ثبت نام و هتل پرداخت کردیم.

دبیر در پایان گفت: موضوع دیگر این است که امسال بالغ بر یک میلیارد به هیئت های استانی خود کمک کرده ایم و اگر وزارت ورزش بودجه را در اختیار ما بگذارد می توانیم به تجهیز بیشتر و بهتر باشگاه ها و اهدای تشک کشتی کمک کنیم. در کل کشور. کشور: بیایید اقدام کنیم، افتخار می کنیم که شما به عنوان اعضای محترم هیات مدیره در کنار فدراسیون هستید و برای آینده بهتر کشتی یا فراهم کردن امکانات برای تیم ملی به ما ایده می دهید.

محمدرضا طالقانی در این نشست اظهار داشت: در سال 1348 و از طریق ابوطالب طالبی وارد مبارزه شدم و از باشگاه سعدیان شروع به کار کردم. من 52 سال است که می جنگم اما در دعوا دخالت نکردم به عنوان عضو هیئت مدیره کمکی نمی کنم و اگر چیزی بگویم این قلب کشتی است و به نفع آن است. هیچ وقت در 52 سال گذشته کشتی به اندازه این چند ماه تاثیرگذار نبوده است، چون قبلاً 6 فدراسیون ورزشی داشتیم، اما الان 52 فدراسیون داریم و موجی که کشتی بین مردم راه انداخته بود، بسیار تاثیرگذار بوده است. قبل از المپیک در جلسه ای که با کشتی گیران داشتم گفتم موفق می شوید چون در المپیک خیلی ضرر کردید و کشتی گیران و مربیان مشکلات و ضعف هایشان را فهمیدند.

رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: حفظ این جوایز سخت تر از کسب آن است و باید مراقب این قهرمانان باشیم. اگر از ورزش فرار کردم به خاطر بحث بودجه و مسئولیت آن بود چون رئیس و رئیس فدراسیون در این زمینه با هم ارتباط دارند. رئیس فدراسیون نباید دغدغه مالی داشته باشد و باید تمام فکر و ذکرش را برای انجام کارهای بزرگتر و بین المللی داشته باشد و ما از بازی های آسیایی در مدت زمان بسیار کوتاهی جلوتر هستیم و باید از این به بعد به فکر موفقیت آنها باشیم.

طالقانی گفت: یک نکته در مورد حسن یزدانی باید بگویم، عده ای از نام حسن یزدانی به نفع خود سوء استفاده می کنند و آن هم به ضرر کشتی است. حسن یزدانی برای کشتی است و باید برای کشتی رزرو شود. به بقیه رزمنده ها گفتم بروند پشت اتاق یزدانی و از او درس استقامت و پهلوانی بیاموزند. گاهی ورزش در سراسر دنیا باعث تحرکات بزرگ می شود و قدرت و نفوذ ورزشکاران و قهرمانان در بین مردم بسیار زیاد است و مبارزه در کشور ما این پتانسیل را دارد.

سیدعبدالرضا موسوی نیز در این نشست گفت: افتخار می کنم که در جمع رزمندگان هستم، باید برآوردی از کل هزینه ها وجود داشته باشد که کشتی در سال چقدر پول نیاز دارد تا به عنوان هیئت مدیره به دنبال راه حل باشیم. منابع ما را ایمن کنیم. دولتی که با این همه جوایز دست و پنجه نرم می کند، نباید به پول نیاز داشته باشد، بلکه باید سودآور باشد و فدراسیون می تواند این کار را به طرق مختلف انجام دهد و این پتانسیل وجود دارد زیرا مبارزه علاقه زیادی در بین مردم دارد. ما به عنوان هیئت مدیره اینجا هستیم تا روی کشتی تاثیر مثبت بگذاریم و باری را از دوش رئیس فدراسیون برداریم.

دکتر کیهانی در پایان گفت: با توجه به اینکه باید به پرونده های قضایی احترام گذاشته شود و زمان رسیدگی محدود است، بهتر است دستور جلسه از چند روز قبل برای اعضا ارسال شود و پس از تایید در محل جلسه به تصویب برسد. در این جلسات باید به مسائل کلان وقت اختصاص داده شود تا بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب کشتی کشور را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید