آخرین اساسنامه 1401 حقوق در شورای عالی کار

آخرین اساسنامه 1401 حقوق در شورای عالی کار

روز جدید نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: جلسه بعدی شورای عالی کار برای تعیین 1401 حقوق به شنبه آینده (14 اسفند) موکول شد.

محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره نتایج جلسه شب گذشته شورای عالی کار گفت: شب گذشته جلسه شورای عالی کار با محوریت دستمزد از سال 1401 برگزار شد.

وی افزود: در این نشست با شرکای اجتماعی تبادل نظر شد و در خصوص تعیین دستمزد بحث و تبادل نظر شد.

این عضو شورای عالی کار تصریح کرد: چارچوب تعیین دستمزد تبصره 1 و 2 ماده است. 41، با تاکید بر استفاده از کلمه “باید” برای هزینه های زندگی و سبد نگهداری؛ بر اساس این چارچوب، رقم اعلام شده از سوی نمایندگان جامعه کارگری، پرداخت هزینه های معیشت طبق تبصره 2 است که شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان، بحث را به سمت دستمزد منطقه ای و صنعتی سوق داده اند.

وی ادامه داد: توضیحات و مقایسه های آماری از سوی کارشناسان وزارت کار در خصوص نحوه تعیین دستمزد سال های گذشته و نمودارهای مقایسه تورم و هزینه های زندگی ارائه شد و انتظار می رفت نمایندگان کارفرما حضور پیدا کنند، اما متاسفانه پس از گذشت 2 ساعت. و نیم برای تعیین تعداد حقوق وارد نشده است.

تاجیک با بیان اینکه “جلسه بعدی به شنبه آینده موکول شد”، گفت: امیدواریم بتوانیم به طور جدی در مورد حقوق و دستمزد برای جلسه بعدی بحث کنیم.

وی افزود: البته می توان گفت که این صحبت های معارفه باید طبق روال سال های گذشته انجام می شد، اما انتظار ما این بود که صحبت های تکراری سال های گذشته را نشنیم اما این اتفاق نیفتاد. “

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: قانون چارچوب کلی را تعیین کرده و انتظار داریم شرکای اجتماعی وارد بحث دستمزد شوند و با توجه به شرایط فعلی و دستمزد معوق بهترین مدل برای تعیین دستمزد براساس تبصره 2 یا تورم باشد. بر اساس محاسبه صحیح هزینه زندگی کارگران است

دیدگاهتان را بنویسید