آخرین انتصابات در شهرداری زنجان مورد قبول اعضای شورا نیست

و افزود: اگر این انتصابات صحیح باشد و کارشناسان، متخصصان و افراد با تجربه انتخاب شوند نتیجه خوبی خواهد داشت و باعث پیشرفت و توسعه شهرستان می شود. اما اگر انتصابات درست نباشد باعث نارضایتی مردم و عقب افتادن شهر می شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان گفت: وقتی به سابقه برخی افراد نگاه می کنیم تعجب می کنیم متوجه می شویم که عملکرد مثبتی ندارند، تخصص و تجربه کافی در این زمینه ندارند اما هیچ کدام اعضای شورای شهر هر گونه دخالتی در انتصابات شهرداری داشتند.

وی با طرح این سوال که آیا شهرداری و شهردار موظف به دادن پست رهبری به افراد خاصی هستند یا خیر، ادامه داد: آیا شهرداری نسبت به این افراد موظف است؟ آیا این تکالیف درست است؟

طالب گفت: 70 تا 80 درصد انتصاباتی که در روزهای اخیر انجام شده درست نبوده است اما چه کسی پاسخگوی خسارت هایی است که این انتصابات به شهر و مردم وارد می کند؟ وقتی فردی در سمت قبلی خود عملکرد قابل دفاعی نداشته باشد در پست جدید چه موفقیتی خواهد داشت به نظر ما انتصابات چند روز اخیر درست نبوده و شهرداری باید پاسخ دهد این انتصابات بر چه اساسی صورت گرفته است؟ و ملاک چه بود؟ با وجود اینکه شورا سوالاتی در مورد مشاوران دارد، آیا مشاوران متخصص انتخاب شده اند یا خیر؟

لزوم شفاف سازی نیروهای موجود پیرامون شهردار زنجان

حسین حمزه لو یکی دیگر از اعضای شورای شهر زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: در صورت عدم صحت انتصابات، عملکرد در این حوزه مختل شده و دود در چشم مردم دیده می شود.

و افزود: متاسفانه فرهنگ غلطی در شهرداری وجود دارد که فرض می کند وقتی فردی مدیر می شود باید تا آخر مدیر بماند. فردی که به دلیل عملکرد ضعیف از کار برکنار می شود، دو هفته بعد مجدداً منصوب می شود، جالب اینکه در زمینه جدید تخصص و تجربه ای ندارد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ما ناظر نظام و کار شهرداری هستیم و شهرداری باید در مورد شورای شهردار و مبلغ قرارداد و عناوین قرارداد آنها شفاف سازی کند.

وی اذعان داشت: خود شهردار یکی از افرادی است که همواره شعار شفافیت داده است و اساسی ترین نکته ای که باید مشخص شود این است که شهردار باید به افرادی که اطراف شهردار هستند توضیح دهد و اطلاع رسانی کند.

حمزه پاک گفت: اگر انتصابات درست نباشد در عملکرد خود را نشان می دهد و این موضوع در عملکرد شش ماهه شهرداری مشخص است.

وی با بیان اینکه سازمانی که قرار بود طی 3 ماه با مجوز شورا بخشی از فعالیت های خود را بفروشد اما این اتفاق نیفتاد، ادامه داد: طبق مستندات خسارت میلیاردی به شهرداری وارد کردند و این شد. نتیجه قرارهای اشتباه .

حمزه لو با اشاره به اینکه نمی شود شورا سیاست را ابلاغ کند و شهرداری کارکرد دیگری داشته باشد، تصریح کرد: محبوبیت از ویژگی اعضای شورا است و اتاق شوراها به روی مردم باز است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان یادآور شد: حضور در میان مردم و سهل الوصول بودن برای مدیران یکی از خواسته های رهبر انقلاب و یکی از اعتقادات ماست در حالی که در شهرداری با درهایی روبرو هستند که در آن به چشم می خورد. مخالف این اصول هستند.

وی در خصوص بهره وری درآمدی شهرداری گفت: از بودجه 1711 میلیاردی شهرداری 821 میلیارد تومان محقق شد که 532 میلیارد آن از محل ارزش افزوده یعنی. ۶۴ درصد درآمدهای شهرداری از محل ارزش افزوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید