آخرین برنامه مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1401

آخرین طرح مجلس برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1401

روز جدید : رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان با همکاری سازمان برنامه و بودجه به دنبال رفع موانع یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری ​​و اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ هستند.

حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه درباره روند تدوین و تصویب بودجه 1401 اظهار داشت: ستاد بودجه برنامه و سازمان بودجه بودجه 1401 را تدوین می کند اما اینکه این سازمان چه سازمانی به جمع بندی نهایی می رسد باید منتظر ماند تا بودجه برای سال 1401 تعیین شود. تحول در سال 1401 به نمایندگی در مجلس.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: یکسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه ششم توسعه کاملاً مشهود است و رسیدگی امروز به بازنشستگان کشوری ماندگاری این قانون است. البته مجلس آمادگی دارد به ماندگاری قانون کمک کند و مجلس در برنامه هفتم توسعه پیگیر این موضوع است.

حاجی بابایی با بیان اینکه قطعاً در بودجه سال 1401 بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان لحاظ می شود، گفت: در بودجه سال 1401 قطعاً توزیع بودجه برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​و سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است. کما اینکه این موضوع در بودجه 1400 لحاظ شده و برای سال آینده مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

دولت باید لایحه اصلاح ساختار بودجه را ارائه کند

رئیس کمیته برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مردم و رفع چالش های موجود لازم است در بودجه 1401 عملیات اجرایی شود، گفت: با قدرت و شجاعت وارد این موضوع شوید و ارائه لایحه ای به مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور.

وی ادامه داد: بودجه 1401 در اصلاح ساختار بودجه باید شامل شاخص های کلان اقتصادی و موضوعاتی مانند حقوق و دستمزد کارکنان و مستمری بگیران، یارانه ها و … باشد تا شاخص های آن به درستی مشخص شود و این امر منجر به بهبود شرایط زندگی می شود. . از مردم”.

نماینده مردم همدان درباره دستاوردهای اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه در کمیته و کمیته مربوطه از سال گذشته آغاز شد و تعدادی از اعضای آن تصویب و به دولت ابلاغ شد. اما اصلاح ساختار بودجه در قالب برنامه درست نیست. بلکه باید در قالب لایحه از سوی دولت هم ساخته شود و بهتر است دولت در این زمینه لایحه ای تصویب کند.

آخرین طرح مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1401

حاجی بابای با تاکید بر اینکه دولت اراده لازم را برای اصلاح ساختار بودجه دارد و مجلس نیز در این زمینه همکاری های لازم را با دولت انجام داده است، گفت: کمیسیون اصلاح بودجه نیز همکاری لازم را با سازمان برنامه و بودجه و سازمان های مختلف دارد. موارد در حال بررسی است.

حاجی بابایی در خصوص اعتراض مسئولان دانشگاه ها و برخی دیگر از دستگاه ها به عدم یکسان سازی حقوق ها گفت: امروز بزرگترین مشکل کشور جزایر عمل است در حالی که باید قانون هماهنگ برای همه ادارات، نهادها و دستگاه ها اعمال شود. سازمان های.”

وی ادامه داد: البته قانون هماهنگ به این معنا نیست که همه کارکنان حقوق برابر دریافت کنند. بلکه موضوع قانون هماهنگ این است که هر کارمند باید بر اساس مدرک تحصیلی، حرفه، نوع کار و میزان تجربه خود از عدالت لازم برخوردار باشد.

رئیس کمیته برنامه و بودجه با بیان اینکه در مواد 29 و 30 برنامه ششم توسعه بر رعایت انصاف تاکید شده است، تصریح کرد: متأسفانه در چهار سال گذشته این قانون به درستی اجرا نشده و ناهماهنگی ها و ناهماهنگی هایی را ایجاد کرده است. کارمندانی که به این موضوع اعتراض دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید در این راستا همکاری کنند، گفت: البته سازمان برنامه و بودجه کمیسیونی را تشکیل داده است تا در موضوع همسان سازی حقوق کارکنان دستگاه های مختلف کار کند. تا بتوانیم نظام پرداخت قضایی کشور را مدیریت کنیم.

امضای برخی نمایندگان نشانی از فعالیت آنها در این حوزه نیست

وی گفت: برخی از نمایندگان در مواردی تعدادی امضا جمع می کنند و مدعی می شوند که مثلاً برای مستمری بگیران، معلمان و… کاری انجام می دهند و وانمود می کنند که ما کاری انجام نمی دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: به همه مستمری بگیران، معلمان، کارمندان و سایر اقشار مردم، همه کسانی که چنین نامه‌هایی را امضا می‌کنند یا امضا نمی‌کنند، در مجلس برای بهبود وضعیت معیشتی و قانونی همه تلاش کنند. مردم و این نامه ها معیاری برای سنجش میزان فعالیت نمایندگان بر روی برخی از مشکلات جامعه و کشور نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: بحث این گونه نامه ها این است که برخی از نمایندگان در صحن مجلس حضور دارند و با چنین نامه ای آشنا هستند و آن را امضا می کنند. اما برخی به دلیل حضور در کمیسیون ها یا حوزه های انتخابیه نامه را نمی بینند یا امضا می کنند و گمان می کنند که به چنین مسائلی توجهی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگان مجلس در زمینه های مختلف از جمله بازنشستگان، معلمان، حقوق عادلانه و … همکاری و نظارت دارند، خاطرنشان کرد: همه نمایندگان در این زمینه هماهنگ و همفکر هستند تا گره از مشکلات نمایندگان باز شود. تندرستی.

دیدگاهتان را بنویسید