آخرین جزئیات تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو/ وعده های مدیرعامل خودرو ایران برای تغییر تولید خودرو


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835914

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

دبیر دوم کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیقات صنعت خودرو به فاز اجرایی کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی رسیده است.

بهزاد رحیمی دبیر دوم کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه دانا ؛ وی در خصوص طرح پژوهشی صنعت خودرو در مجلس گفت: طرح پژوهشی این صنعت به مرحله اجرایی کمیسیون صنعت و معدن مجلس رسیده است.

رحیمی با اشاره به بررسی اسناد و مدارک خودروسازان ادامه داد: گروه پژوهشی صنعت خودرو اسناد خودروسازان را بررسی می کند اما به دلیل عدم جمع بندی در گزارش نهایی نمی توان اظهار نظر کرد.

وی گفت: علی اکبر رحیمی، رئیس هیأت تحقیق و تفحص خودروسازان هفته آینده از کارخانه هودرو کاشان ایران بازدید خواهد کرد.

وی با تایید طرح تحول بازار و صنعت خودرو گفت: هر دو شرکت خودروسازی داخلی قول داده اند که برای اجرا و برنامه هایی که قول داده اند منتظر بمانند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مهدی خطیبی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو در خصوص 4 محور از جمله افزایش عرضه، اطمینان از ارتقای کیفیت، جایگزینی خودروهای باکیفیت و اقتصادی با خودروهای فرسوده گفت: در این راستا 4 محور شامل افزایش عرضه، تضمین ارتقای کیفی می شود. و مدیریت هزینه و مروری بر عوامل موثر بر قیمت خودرو کارساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکل بازار خودرو به کمبود عرضه مربوط می شود، گفت: نظر مشترک همه بنگاه های اقتصادی این است که مشکل بازار خودرو، کمبود عرضه بر تقاضا است؛ اما این مشکل در بازار خودرو وجود ندارد. البته با افزایش عرضه، قیمت خودرو کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید