آخرین خبر از مقایسه مستمری 1401

آخرین خبر از مقایسه مستمری 1401

علی دهگانوکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص آخرین اخبار همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال آینده گفت: آنها مستمری ناچیز دریافت می کنند و از مطالبات آنها بی توجهی نمی کنیم.

وی افزود: حقوق مستمری بگیران بیمه باید حداقل بین 10 میلیون تا 11 میلیون تن باشد تا بتوانند در شرایط فعلی اقتصادی، گرانی مسکن و… امرار معاش کنند اما حداقل حقوق تامین اجتماعی با 30 سال. خدمات تجربه در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار تومان است و با 35 سال سابقه 4 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کند و این خلایی است که در سال های اخیر ایجاد شده است.

دهقانوکیا با اشاره به اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی به ویژه حداقل دستمزدها از مستمری خود ناراضی هستند و این رقم کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی دهد، ادامه داد: دولت در سال 99 باید 50 هزار میلیارد تن از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت می کرد. و 30 درصد از این مکان را سازمان بیمه باید مناسب سازی کند. اجرای مناسب سازی در سال اول نیازمند 17 هزار میلیارد تن منابع بود، اما دولت قبل از 50 هزار میلیارد تنی که باید در قالب چند شرکت و سهام به سازمان پرداخت می شد، تنها 32 هزار میلیارد تن را واگذار کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران افزود: همه 17 هزار میلیارد تن از نظر پرداخت مزایا و پاداش بین همه مستمری بگیران توزیع شد و افراد با 10 سال سابقه کار 150 هزار تن دریافت کردند که این ارقام نیز بر اساس افراد افزایش یافته است. افرادی که بیشتر پرداخت کردند و پاداش بیشتری پرداخت کردند، بیشتر از سایر بازنشستگان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم مناسب سازی در فروردین 1400 انجام شد و بر این اساس مقرر شد حداقل دستمزد تامین اجتماعی نزدیک به مستمری بگیران کشوری باشد. تومانی اما در نهایت 4 میلیون و 200 گوجه فرنگی به عنوان حداقل دستمزد تامین اجتماعی تصویب شد. در واقع مرحله دوم تعدیل حداقل دستمزد انجام شده است.

دهگانوکیا با اشاره به اینکه تعدیل مستمری بگیران سایر رده ها همچنان معطل مانده است، افزود: مستمری بگیران سایر رده ها افرادی هستند که در سال های گذشته 7 برابر حداقل دستمزد دریافت کرده اند، اما با گذشت زمان این رقم کاهش یافته و در حال حاضر درآمد آنها تنها حداقل است. دستمزد کاهش یافت و اعلام کردیم که می توانیم 75 درصد معوقات این قشر را پرداخت کنیم، زیرا سازمان اجتماعی توان جبران 100 درصد این معوقات را ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در پایان گفت: در سال 1400 مجلس تصویب کرد که دولت 89 هزار میلیارد تن از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند اما این پول هنوز از سوی دولت پرداخت نشده است. رئیس اجرایی و وزیر از هیئت وزیران می خواهیم این موضوع را پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید