آخرین خبر افزایش حقوق بازنشستگان

جمیل هاپرست با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده، پرداخت مابه التفاوت افزایش خرداد ماه سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان از 25 خرداد ماه آغاز و پرداخت به همه بستگان بازنشسته در سراسر کشور «روز یکشنبه 30 خرداد به پایان رسید.

آخرین خبر افزایش حقوق بازنشستگان
وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه افزایش سالانه مستمری ها در روزهای پایانی خردادماه به تامین اجتماعی ابلاغ شد و با توجه به اینکه بستگان بازنشسته برنامه اولیه ای برای دریافت حقوق ماهانه و هزینه های ماهیانه خانواده خود دارند، مقرر شد افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان افزایش یابد. مابه التفاوت مستمری مستقل «از مبلغ پایه مستمری ماهانه خردادماه به حساب این بستگان واریز می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موضوع پرداخت مابه التفاوت را تایید کرد و گفت: اولین سپرده مربوط به خرداد ماه است. مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت تا دو ماه آینده تسویه خواهد شد.

اما سوالی که اکنون در ذهن بازنشستگان بیمه شده وجود دارد این است که حقوق آنها چه تفاوتی دارد و در نهایت حقوق آنها پس از تصویب هیئت دولت به چه میزان رسیده است.

بررسی مصوبه هیئت دولت مبنی بر افزایش حداقل مستمری، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان که اوایل هفته جاری توسط محمد محبر اعلام شد، به ما می گوید که بازنشستگان با حداقل دستمزد 57.4 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

با این افزایش حقوق از 57.4 درصد به 62 درصد حداقل دستمزد بازنشستگان به 5 میلیون و 580 هزار تن می رسد.

برای گروه دوم مستمری بگیرانی که زیر 10 میلیون تن و دسته سوم بیش از آن دریافت می کنند ده درصد افزایش حقوق اعمال می شود. اما برای گروه دوم علاوه بر ده درصد، میزان نگهداری 650 هزار تن گزارش شده است که اعمال می شود. گروه دوم 32 درصد بازنشستگان و گروه سوم 6 درصد بازنشستگان هستند.

ضمناً برای هر سه گروه حقوق خانواده و فرزندان پرداخت می شود. در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن حداقل دو فرزند می توان افزایش حدود 600 هزار تنی را پیش بینی کرد. مجموع این اعداد به ما می گوید که بازنشستگان (گروه دوم و سوم) به طور کلی باید انتظار افزایش حدود 30 درصدی داشته باشند.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 به تامین اجتماعی و اطلاعیه قبلی در مورد زمان پرداخت مابه التفاوت حقوق خردادماه، افزایش حقوق در خرداد ماه آغاز می شود. امروز و چند روز آینده در سراسر کشور تکمیل شد.

همچنین بازنشستگانی که واریز آنها به حساب هایی غیر از بانک رفاه صورت می گیرد، کل حقوق و مابه التفاوت خرداد تا 30 خرداد را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است فرآیند پرداخت این ماه نیز مانند روال معمول و لیست حروف الفبا از 19 خرداد آغاز شده و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین و اردیبهشت ماه نیز در تیر و مرداد پرداخت می شود.

حدود 2 میلیون و 600 هزار تن بازنشستگان اجتماعی با حداقل دستمزد هستند که ماهیانه سه تا چهار میلیون تن دریافت می‌کردند، اما با افزایش حقوق اخیر، درآمد آنها اکنون به پنج میلیون و 600 هزار تن رسیده است تا بتوانند زندگی روزانه خود را تامین کنند. معیشت…

افزایش دستمزد حداقل دستمزد تامین شده سیزدهمین گام دولت در راستای عدالت و رسیدگی به معیشت افراد کم درآمد جامعه است تا بتوانند پرداخت های معقول را انجام دهند که یک میلیون و 500 هزار تن افزایش می یابد.

226 هزار مستمری بگیر نیز بالغ بر 10 میلیون تن حقوق دریافت کردند که به طور میانگین 1 میلیون و 599 هزار تن افزایش حقوق داشتند.

افزایش مستمری بگیران تامین اجتماعی مطابق ماده 96 و 111 ZSO هر ساله به تصویب هیأت وزیران می رسد. به طوری که حداقل درآمد مستمری بگیران کمتر از حداقل دستمزد مصوب همان سال برای کارگران نباشد.

بر این اساس، طی مصوبه 20 اسفند 1393 شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای سال 1401 بالغ بر پنج میلیون و 580 هزار تن در ماه بود، بنابراین مستمری بگیران نباید کمتر از این حقوق دریافت کنند.

بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی مستمری ها) و به منظور هماهنگی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان. کسانی که بیش از حداقل دریافت کرده اند، 10 درصد افزایش اعمال می شود.

همچنین به منظور حمایت از معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد فوق، ماهانه مبلغ 650 هزار تن (تا درآمد ماهانه 10 میلیون تن) پرداخت می شود.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه مستمری بگیران به ترتیب حروف الفبا از بیستم ماه آغاز می شود و مابه التفاوت فروردین تا اردیبهشت ماه تا دو ماه آینده تسویه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید