آخرین خبر تصویب افزایش دستمزد 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی.

آخرین خبر تصویب افزایش دستمزد 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی.

روز جدید یونس محمدی گفت: تصمیم دولت مبنی بر افزایش 57 درصدی دستمزد بازنشستگان با حداقل دستمزد در مقایسه با افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان سایر مقاطع دستمزد ناعادلانه بود. آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 را بخوانید.

یونس محمدی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان به صورت قانونی و بر اساس مصوبه شورای عالی کار اعلام نشده است، گفت: به افزایش ده درصدی مستمری در سایر سطوح و لغو مصوبه شورای عالی کار اعتراض داریم.

او ادامه داد؛ بازنشستگانی که کم درآمد بودند از افزایش 57 درصدی حقوق راضی هستند، اما بازنشستگانی که 20 تا 25 سال حق بیمه پرداخت کرده اند با بازنشستگانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده اند یکسان است و بی انصافی در پی داشته است.

وی گفت: به عنوان نمونه، مستمری بگیری که دو تا دو و نیم میلیون دریافت کرده است، در حال حاضر پنج تا پنج و نیم میلیون حقوق دریافت می کند و مستمری بگیری که هفت میلیون و یک میلیون و بیست و صدمیلیون دریافت کرده است به او اضافه شده است. حقوق ماهانه.

وی تصمیم دولت مبنی بر افزایش 57 درصدی دستمزد بازنشستگان با حداقل دستمزد را در مقابل افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان با سایر سطوح غیرمنصفانه عنوان کرد و تاکید کرد: دولت نباید در زمینه دستمزد بی عدالتی کند. مبلغ پرداختی.
محمدی تنها راه حل عدالت را اجرای قانون عنوان کرد و از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی با توجه به جدایی از دولت نباید زیر بار تصویب افزایش ده درصدی مستمری بگیران باشد. حقوق

وی با انتقاد از مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران ادامه داد: چهار ماه از سال جدید می گذرد اما هنوز الزامات اولیه و قانونی مستمری بگیران تامین اجتماعی برآورده نشده است. شورای عالی بازنشستگان به عنوان نمایندگان قانونی بازنشستگان نتوانسته گام های موثری در این زمینه بردارد. آنها خود را به نوشتن نامه اکتفا کرده اند. به این نهاد و آن نهاد و به فلان مسئول نامه نوشتند، اما مشکلات ما همچنان باقی است و حل نشده است.

محمدی در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از مشکلات مستمری بگیران در سال های اخیر بحث درمان تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی است که انتقادات زیادی را به دنبال داشته که تاکنون بی نتیجه بوده است. وقتی قانون اجباری داریم که شامل 0 تا 100 خدمات درمانی به کارگران بیمه شده (صرف نظر از شاغل بودن یا بازنشستگی) می شود، چرا آن را اجرا نکنیم تا در واقع هزینه های زیادی برای بیمه تکمیلی بر دوش بازنشستگان باشد. هیچ خدماتی ارائه نمی کنند.

طبق اظهارات وی؛ چرا باید مستمری بگیر از درمان رایگان که حق قانونی اوست محروم شود؟ اگر حق بیمه ای که سی سال می پردازیم در دوران پیری و بیماری برای ما کارساز نباشد، چه زمانی مفید و موثر خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید