آخرین خطبه های مولوی عبدالحمید در نماز جمعه

اسیر نباید احساس کند که به دست دشمن افتاده است

وی گفت: زن یا مرد زندانی فرقی نمی کند و در مجموع زندانی دارای کرامت است و باید با همه انسان ها اعم از مسلمان یا غیر مسلمان با کرامت رفتار کرد. بنابراین ضربه زدن به زندانی و توهین به او ممنوع است و زندانی نباید احساس کند که بازجوم می خواهد به من حمله کند. اسیر نباید احساس کند که به دست دشمن افتاده، بلکه باید احساس کند که به دست مردم افتاده است».

آخرین خطبه های مولوی عبدالحمید در نماز جمعه

بزرگترین مشکل نظام این است که درهای نقد بسته است

مولوی عبدالحمید می گوید: ما نباید دهان منتقدان را ببندیم زیرا نقد خوب است زیرا ما راه خود را از آن می یابیم. اکنون بزرگترین مشکل نظام این است که درهای نقد بسته است. بهترین نظام دنیا نظامی است که در آن آزادی بیان و آزادی نقد وجود داشته باشد پس باید به بندگان خدا احترام بگذارید. خبرنگاران باید آزادی کامل در بیان حقایق داشته باشند تا بتوانیم نقاط ضعف را جبران کنیم.

تا مردم مرد نخواهند حکومت ارزشی ندارد

امام جمعه اهل سنت زاهدان فرمودند من هم معتقد به تخریب نیستم و در نقد نباید تهمت و تهمت زد و ایشان دروغ گفتند بلکه حقایق و حقایق گفته شود. اهل بیت و سیدنا علی می گفتند حکومت برای من ارزشی ندارد و آنچه برای من ارزش دارد عدالت است. ارزش حکومت گرفتن حق مظلوم از ظالم و خدمت به مردم است. اگر اینطور باشد حکومت ارزش دارد و تا مردم نخواهند حکومت ارزشی ندارد.

مولوی عبدالحامد ادامه داد: حضرت حسن توانایی مقابله با معاویه را داشت و قدرت زیادی داشت، اما حکومت را به معاویه داد و او را درباره حقوق مردم نصیحت کرد. این زندگی اهل بیت و صحابه است. اگر امروز به روش آنها عمل می کردیم، دنیا گلستان بود. اگر بگوییم حضرت علی و حضرت زهرا و غیره را دوست داریم ولی راه آنها را نرویم فایده ای ندارد. ما باید به راه پیامبر و امام و خلفای صالح برگردیم وگرنه ما را نمی پذیرند.

مولانا عبدالمجید باید آزاد شود

وی تصریح کرد: مولانا عبدالمجید، مولانا گرگیج و مدرسین صحبت کردند و صحبت کردند. این. حرف آنها را باید تحمل کرد. حاکمان باید دید خود را گسترش دهند زیرا دانشمندان خیرین ملت هستند. در کلام ما چیزی جز حسن نیت نیست. ما همه نیکوکار هستیم و فرقی نمی کند چه کسی باشند. مولانا عبدالمجید دلسوز بود و امیدواریم به زودی آزاد شود. همچنین دلسوز علمای کردستان. همه آنها از سر دلسوزی گفته اند و باید آزاد شوند. آنها نباید مرعوب یا تهدید شوند. اگر کسی اشتباه می کند، به او گوش دهید.

حکم اعدام برای محکومین مواد مخدر هیچ تاثیری ندارد

به گزارش رویداد۲۴، امام جماعت اهل سنت زاهدان در ادامه گفت: اعدام دو برادر در کرمان به جرم مواد مخدر مرا شوکه کرد زیرا ظلم شدید قاضی بود که همزمان دو برادر را اعدام کرد. من با اعدام مخالفم، حالا اگر بگویید اعدام حداقل یک نفر را زنده می گذاشتید. اعدام با مواد مخدر هیچ تاثیری در جامعه ندارد. کارتل مواد مخدر هرگز با اعدام متوقف نشده است. من حاضرم این موضوع را با هر کسی در میان بگذارم و ثابت کنم که اعدام ها تاثیری ندارد. چه کسی از خانواده های بدون خانه مراقبت می کند؟ آیا به فکر خانواده آنها هستیم؟

در مدیریت باید از لایی استفاده شود

مولوی عبدالحمید ادامه داد: نگاه دولت و مسئولان قاطع است. هر چند که باید یک نگاه پشیمانی درونی بود. اگر نگاه درونی داشتیم، امروز پول ما با ارزش ترین پول دنیا بود. به جای هزینه در صنعت تسلیحات، باید برای چیزهای دیگر هزینه می کردیم. من به وزیر صنعت و معاون اول آقای روحانی گفتم نظر شما در مورد صنعت درست نیست چون صنعت در حال از بین رفتن است. برای تقویت و گسترش صنعت نباید از تولیدکننده مالیات بگیرید. اگر نگاه فراقومی، فرامذهبی و فراجناحی بود، مشکلات حل می شد. حتی فکر می کنم باید از افراد غیر روحانی استفاده کرد. از مسیحیان استفاده کنید. بعضی ها لیاقت و وجدان دارند اما دین را قبول ندارند، باید از آنها استفاده کنیم. اگر انسان متدین شایستگی داشته باشد حق دارد در رأس کار باشد و اگر دین را قبول نداشته باشد اشکالی ندارد باید از او استفاده کرد.

وی بیان کرد: تا این حرف ها را زدم شروع به توهین کردند. در حالی که من فقط گفتم که باید “صلح عادلانه” وجود داشته باشد. اگر صلح ناعادلانه باشد معنایی ندارد. بنابراین، تا زمانی که هر رئیس‌جمهور، مقامات و دولت‌های حاکم نگرش خود را تغییر ندهند، مشکل حل نمی‌شود.

تروریست ها اجازه نزدیک شدن به بهشت ​​را ندارند

مولوی عبدالحامد گفت: این انفجار در مسجدی در پیشاور پاکستان رخ داد و دلخراش بود. چه کسانی مساجد را منفجر می کنند؟ برایشان بوی اسلام نمی آمد. فکر می کنند به بهشت ​​می روند، اما اجازه ورود به بهشت ​​را ندارند.

کارکنان باید مراقب زلزله زدگان باشند

وی گفت: «زلزله هوی آن حادثه تلخی بود که خانه‌های هموطنان ما را ویران کرد.» به مسئولان توصیه می‌کنم هر چه سریع‌تر به آنها رسیدگی کنند. مردم سر کار می آیند. نیازمندند و مردم عزیز ایران باید به آنها برسند. مسئولان به وظایف خود عمل می کنند.

بگذارید عاملان جمعه سیاه به سزای اعمالشان برسند

در نهایت مولوی عبدالحمید گفت: برخی از مسئولان آمدند و با قربانیان جمعه سیاه زاهدان دیدار کردند. بسیاری کشته شدند. مردم کور شدند. مسئولین این فاجعه باید به زودی به سزای اعمال خود برسند. همچنین منطقه امنیتی شهر باید سریعتر برداشته شود زیرا مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کرده است. کارمندان نگران نباشند و تا زمانی که خود مردم کمک کنند مشکلی برای امنیت شهر وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید