آخرین فرصت ثبت نام رتبه معلمان اعلام شد

ارزشیابی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. رتبه بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید با آن آشنا باشند و بر اساس رتبه بندی معلمان در چهار گروه طبقه بندی می شوند و حقوق آنها بر اساس آن تعیین می شود. رتبه بندی معلمان در پایان آبان ماه سال گذشته تصویب شد. رتبه بندی معلمان برای همه معلمان در یکی از ردیف های زیر هنر انجام می شود. ماده 3 این قانون و طبق مقررات آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون.

آخرین فرصت ثبت نام رتبه معلمان اعلام شد
کارگروه اجرایی ارزشیابی معلم در اطلاعیه شماره 7 خود اعلام کرد که متقاضیان ارزشیابی حرفه ای باید از طریق سامانه ثبت نام ارزیاب معلم در پورتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir ثبت نام کنند.

کارگروه اجرایی ارزشیابی معلم در اطلاعیه شماره 7 خود اعلام کرد که متقاضیان ارزشیابی حرفه ای باید از طریق سامانه ثبت نام ارزیاب معلم در پورتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir ثبت نام کنند.

متن این پیام به شرح زیر است:

با توجه به اجرای قانون ارزشیابی معلمان و ماده ۲ آیین نامه اجرایی آن باید به جامعه معلمان اطلاع دهد. ثبت نام داوطلبان ارزشیابی حرفه ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir امکان پذیر است.

داوطلبان محترم می توانند جهت ثبت نام در سامانه مذکور اقدام نمایند.

هیچ هزینه ای ندارد. معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیات علمی شاغل دانشگاه فرهنگیان و یا بازنشسته با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های: علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی، آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای انضباط کاری، تحلیلی و دارای روحیه استدلال پذیری نسبت به عملکرد، مسئولیت پذیری، توانایی نوشتن و داشتن مهارت نوشتاری، صبور بودن و شوخ طبعی هستند، می توانند برای شرکت در دوره آموزشی ارزشیابی معلمان ثبت نام کنند.

معلمان باید مدارک خود را تا 25 سپتامبر در سیستم رتبه بندی آپلود کنند و تا به امروز بیش از 90 درصد مربیان مدارک خود را بارگذاری کرده اند.

ارزشیابی معلم وارد مرحله اجرا شده و سامانه ارزشیابی معلم rtb.medu.ir فعال است و معلمان باید اطلاعات خود را در سامانه ارزشیابی rtb.medu.ir بارگذاری کنند.

به گفته محسن زارعی؛ رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تا امروز 700 هزار معلم واجد شرایط شرکت در طرح رتبه بندی مدارک ارزشیابی خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کرده اند که معادل بیش از 90 درصد معلمان واجد شرایط شرکت در رتبه بندی است. طرح طرح

به گفته وی؛ 830 هزار معلم در کشور شرایط شرکت در نظام رتبه بندی را دارند.

کلیه معلمانی که در ردیف کارکنان خود از کلماتی معادل «معلم، معلم، معلم، هنرآموز، معلم فعالیت های آموزشی و غیره» استفاده می کنند، می توانند وارد سایت شده و فرم ها را پر کنند.

بر اساس اطلاعیه کارگروه ارزشیابی معلم، امکان بارگذاری مدارک در سامانه سنجش معلم تا پایان روز جمعه 4 شهریور ماه 1401 تمدید شد، همچنین افرادی که ثبت نام خود را به پایان رسانده اند اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند می توانند اضافه یا اطلاعات آنها را دوباره در مدت زمان طولانی حذف کنید.

کلیه معلمانی که در ردیف کارکنان خود از کلماتی معادل «معلم، معلم، معلم، هنرآموز، معلم فعالیت های آموزشی و غیره» استفاده می کنند، می توانند وارد سایت شده و فرم ها را پر کنند.

همچنین با توجه به اینکه برخی افراد به دلایل مختلف امکان ثبت نام و تکمیل اطلاعات در این مرحله را ندارند، مقرر شده است که بازماندگان دوره اول، متوفی شاغل و بازنشسته از 31 شهریور 1400 به بعد، استخدام از 31 شهریور 1400 به بعد و مشمولین تبصره 4 ماده 3 اساسنامه (مهر آفرین و …) از 25 مهر لغایت 13 آبان 1401 دسترسی به سامانه رتبه بندی جهت ثبت نام و اطلاعات کامل.

مدارک و مدارک بارگذاری شده پس از تایید و تکمیل توسط مدیران مدرسه در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت می شود و در مرحله بعد توسط ارزیابان بررسی و بر اساس دستورالعمل ارزشیابی امتیازی به آنها اختصاص می یابد. نمره نهایی هر فرد بر اساس دستورالعمل اعمال نظام رتبه بندی محاسبه می شود و ملاک آن نمرات خودسنجی، مدارک و مدارک بارگذاری شده در سامانه و همچنین ارزیابی ارزیابان است. که با توجه به نمونه های صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه ای انجام می شود.

بر اساس ضوابط طبقه بندی معلمان، کارمندان فاقد کد شناسایی استخدامی مصوب سازمان اداری و کار کشور، کارمندان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن)، کارمندان منصوب به مدارس غیردولتی (با به استثنای مدیران و معاونین تحصیلی و پذیرفته شده حقوق دریافتی)، نیروهای مازاد یا در اختیار آموزشگاه، کلیه حقوق بگیران از بیش از یک صندوق، افراد مرخصی بدون حقوق، انتقالی به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی و مردم. اختصاص داده شده به مطالعه آنها رتبه بندی نشده اند.

امتیاز شایستگی های فرعی «زیر مجموعه ای از شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی» به صورت تجمعی محاسبه می شود.

شایستگی‌های عمومی معلمان در شاخص‌های ارتباط و تعامل مؤثر، مهارت‌های تفکر و حل مسئله، خلاقیت و اصلاح به شیوه‌ای خودبیانگر بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید