آخرین قیمت کارخانه پراید 40 میلیون تن بود / پرایدی که تولید نمی شود 140 میلیون تن در بازار است.

آخرین قیمت کارخانه پراید 40 میلیون تن بود / پرایدی که تولید نمی شود 140 میلیون تن در بازار است.

روزنو: تمام دنیا به از کار افتادن خودروهای فرسوده کمک می کنند و آنها به کمک نیاز دارند زیرا دارندگان خودروهای دست دوم فقیر و کم درآمد هستند. دولت ایالات متحده اکنون به هر کسی که خودرو را رد کند 4000 دلار می دهد

نعمت باخ گفت: آخرین قیمتی که کارخانه برای پراید پرداخت کرده 40 میلیون تن بوده است، اکنون همان پرایدی که تولید نمی شود به 140 میلیون تن در بازار رسیده است.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به صحبت های وزیر صمت برای افزایش تولید خودرو، گفت: وزیر صمت به تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال آینده اشاره کرد که این موضوع به چند عامل بستگی دارد.

وی گفت: افزایش تولید خودرو به تقاضا بستگی دارد که اگرچه چند قیمتی است اما نمی تواند تولید را افزایش دهد. در حال حاضر ما نمی توانیم بیش از یک میلیون خودرو در سال بفروشیم زیرا مردم توانایی خرید ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد نمی‌توانیم بیش از یک میلیون خودرو در سال بفروشیم، گفت: آخرین قیمتی که کارخانه برای پراید پرداخت کرده 40 میلیون تن بوده است، اما اکنون همان پرایدی که تولید نشده است. بازار به 140 میلیون تن رسیده است.

نعمت بخش گفت: باید بتوانیم از شرایط بین المللی بهره ببریم و با بزرگان صنعت خودرو رایزنی کنیم. یعنی در عین حال وقتی دفاتر تولیدی خودمان داریم و وابستگی به خارجی ها را کم می کنیم، باید با شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری کنیم. همکاری با شرکت های بزرگ خودروسازی باعث ایجاد یک وسیله نقلیه مشترک می شود که منجر به صادرات می شود.

وی گفت: اکنون در زمینه نقل و انتقالات بانکی با سایر کشورها مشکل داریم و باید این موانع برطرف شود تا به تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه برسیم. این نیز در این کار می کند. فرض کنید پول صادرات خودروی ارسالی به عراق با چمدان به ایران بیاید!

وی گفت: علاوه بر این تعداد خودروهای فرسوده در بازار بسیار زیاد است. تمام دنیا به ماشین‌های فرسوده کمک می‌کنند تا پیر شوند و باید به آنها کمک کرد زیرا دارندگان خودروهای فرسوده فقیر و کم درآمد هستند. دولت ایالات متحده اکنون به هر کسی که خودرو را رد کند 4000 دلار می دهد.

دبیر انجمن خودروسازان کشور گفت: همه اطلاعات بین المللی باید صحیح باشد و مسیر صادرات باز و مستمر باشد. دولت باید به صاحبان خودروهای فرسوده وام های ارزان قیمت بدهد تا آنها را از رده خارج کنند.

وی ادامه داد: با وجود خودروهای فرسوده و رانت هایی که تخصیص داده می شود، ظرفیت تولید به بیش از یک میلیون دستگاه نمی رسد، یعنی باید خودروی فرسوده را از رده خارج کرده و رانت را حذف کنیم.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، اگر خریدار واقعی خودرو را بخرد، بیش از یک میلیون دستگاه نمی تواند فروخته شود، مگر اینکه کمک کنیم 300 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود یا 300 هزار خودرو به بازار صادرات صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید