آخرین وضعیت داوطلبان دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان؟


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915902

محمد سرغزی نماینده مردم سیستان گفت: با اقدامات بعدی برای افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان، اسامی 2500 داوطلب از سوی سازمان نظارت به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به کاهش سهمیه دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: طی جلسات پی در پی با مسئولان ذیربط در راستای تحقق مطالبات مردم در خصوص افزایش سهمیه سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان، امروز این درخواست حق دانشجویان احقاق شد.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش در دو سه سال گذشته ظرفیت تکمیل را نداشت افزود: با پیگیری های مستمری که انجام شد سازمان سنجش بر اساس فرم انتخاب رشته که داوطلبان کنکور پر کردند. در مرحله قبل اسامی 2500 نفر اضافه شد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که مصاحبه خواهد کرد.

سرغزی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز موظف شد اطلاعات لازم را برای انجام مصاحبه در اختیار همه این افراد قرار دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش پس از انجام مصاحبه، نتیجه داوطلبان را به سازمان سنجش اعلام کرد و در نهایت این سازمان بر اساس نمره و رتبه داوطلب، 700 داوطلب را برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان زابل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرد. منطقه آموزش ابتدایی برای تحصیل در یک ترم بهمن ماه سال جاری اعلام می شود.

باید بگویم؛ وزارت آموزش و پرورش در شهریورماه جاری در اقدامی غیرکارشناسی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان را نسبت به سال گذشته 54 درصد کاهش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید