آخرین وضعیت درگاه ملی پروانه کسب/ کدام ادارات بیشترین و کمترین شکایت را دارند؟


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913835

وزارت اقتصاد اعلام کرد در آبان ماه سال جاری 274 شکایت از وزارتخانه ها برای صدور پروانه کسب به درگاه ملی صدور مجوز ارائه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی، مجوز تاسیس واحد تولیدی صنعتی با 26 شکایت بیشترین شکایت را از سوی علاقه مندان به سرمایه گذاری و تولید داشت.

در رتبه بندی های زیر پروانه مهندسی با 18 شکایت، پروانه آموزشگاه علوم و زبان با 14 شکایت و پروانه ساخت پمپ بنزین با 13 شکایت بیشترین شکایات را در صدور پروانه به خود اختصاص داده اند.

آبان ماه گذشته، وزارت راه و شهرسازی با 13 شکایت، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه و صلح هر کدام با 10 شکایت و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با 7 شکایت، بیش از داوطلبان از سرمایه گذاری تولیدی شکایت داشتند. پورتال مجوز ملی

همچنین در ماه گذشته 29 شکایت مشاغل خانگی به دلیل تعطیلی درگاه صدور مجوز در نیمه اول آبان ماه و در پی از سرگیری صدور مجوز فوری از نیمه دوم آبان ماه در پرتال ملی مجوز ثبت شد. این شکایات متوقف شده است.

پورتال ملی مجوز کشور (mojavez.ir) از شهریور ماه گذشته به سامانه ثبت و رهگیری الکترونیکی شکایات متقاضیان مجوز و شکایات متقاضیانی که برای دریافت مجوز اقدام کرده اند اما در موعد مقرر یا صادرکننده مجوز مجوز دریافت نکرده اند، مجهز شده است. یک شرط، سند اضافی دارد، او یک درخواست شخصی یا کاغذی را ثبت می کند و بدون حضور شاکی این شکایات را پیگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید