آخرین وضعیت سهام عدالت برای بازماندگان

آخرین وضعیت سهام عدالت برای بازماندگان

روز جدید : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت اعلام نظر وزارت اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، طرح سهام دادگاه برای بازماندگان ظرف دو هفته در مجلس و سپس در هیات رئیسه به تصویب می رسد. هیئت امنا تایید می کند. او طرح را در یکی دو ماه آینده نهایی می کند.

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص واگذاری سهام بازماندگان عدالت گفت: طرح واگذاری سهام به سهام عدالت طی روزهای آینده جمع بندی می شود و در روزهای آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد. با نظر مثبت دولت.»

وی در خصوص روند پیگیری این موضوع بین مجلس و دولت گفت: ابتدا با رئیس جمهور در این خصوص رایزنی کردیم که با نظر مثبت و مثبت ایشان مواجه شد اما ایشان این موضوع را به برنامه و بودجه ارجاع دادند. سازمان بازنگری بهتر.»؛ سازمان برنامه و بودجه نیز دو هفته برای بررسی و اظهار نظر زمان صرف کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با موافقت دولت یک هفته بعد طرح مصوب کمیسیون اقتصادی را در دستور کار جلسه قرار می دهیم. گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس به سه اولویت برای توزیع سهام عدالت پرداخته است. اولا مشمولان بهزیستی و کمیته مددکاری امام خمینی(ره)، دوم ایثارگران و سوم کارگران و مستمری بگیران، مشمولان بیمه اجتماعی اما سهمی از عدالت ندارند، یک میلیون و 700 هزار نفر برآورد شده است. 2 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش کمیته مددکاری امام خمینی (ره) هستند و هیچ سهمی از عدالت ندارند، افرادی هستند که واقعاً نیاز به اقدامات عادلانه دارند اما سهمی از عدالت ندارند که از این تعداد 4 میلیون نفر فقط تحت پوشش کمیته بهزیستی هستند و کمک کنید. .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره احتمال مخالفت هیات امنا با این طرح به دلیل بار مالی آن بر دوش دولت، گفت: سازمان برنامه و بودجه; این طرح ظرف دو هفته می تواند به تصویب مجلس برسد و سپس در هیات امنا تصویب شود و تا یکی دو ماه آینده به راحتی طرح نهایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تصویب این طرح، موافقت دولت برای پذیرش بار مالی طرح باقیمانده سهام قضایی کافی است و نیازی به ارائه لایحه از سوی دولت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید