آخرین وضعیت صدور کارت ملی چگونه است؟ / موضوع تحریم و کارت پردازش نشده; متهمان ردیف اول

ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781172

در حالی که برخی از شهروندان سیستان و بلوچستانی همچنان منتظر دریافت کارت ملی تا دو سال دیگر هستند، نبود کارت خام و تحریم ها از مشکلات اصلی صدور این شناسنامه هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، گلایه های مردمی از تمدید روند صدور کارت ملی هوشمند یکی از مواردی است که همچنان ادامه دارد و متقاضیان همچنان منتظر دریافت کارت ملی خود تا دو سال دیگر هستند.

اما افراد در هنگام ثبت نام برای پرونده های بانکی و اداری یا استفاده از خدمات دیگر رسید دریافت می کنند که شماره سریالی دارد که تا زمان دریافت کارت می توانند از آن استفاده کنند.

تعدادی از شهروندان با بیان اینکه دو سال از ثبت نام کارت ملی هوشمند می گذرد اما هنوز کارت دریافت نکرده ایم، گفتند: کارت ملی هوشمند چه تفاوتی با گواهینامه یا کارت پایان خدمت دارد که دارای آن است. هنوز تحویل داده نشده است؟ کارکنان باید تلاش مضاعف کنند و از توان نیروهای داخلی برای حل مشکل استفاده کنند.

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح کارت ملی هوشمند یک طرح ملی است و در کشور آغاز شده است که بخشی از آن در استان ها و شهرستان ها و مابقی در استان ها و شهرستان ها است، گفت: در تهران در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند به دلیل تحریم ها و مشکلات کارت های اعتباری و پردازش نشده با تاخیر مواجه شد، افزود: با توجه به تحریم های اعمال شده در سال گذشته و نبود کارت خام در سازمان ثبت احوال، تاخیر ایجاد شد. در صدور کارت ملی «این استان در سراسر کشور مستثنی نبود و زمان انتظار مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی را افزایش داد.

این مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم مشکل موجود را به زودی حل کنیم و مردم استان بتوانند از مدارک هویتی خود استفاده کنند، افزود: به محض ارائه کارت های خام به ثبت احوال استان ها، کارت هوشمند ملی صادر می شود. تا آن زمان، متقاضیان می توانند با استفاده از کد رهگیری ارائه شده در هنگام درخواست کارت هوشمند ملی، بدون مشکل کارهایی را که نیاز به احراز هویت دارند، انجام دهند.

وی ادامه داد: در گذشته حتی برای ثبت نام باید صف می گذاشت اما اکنون تمامی ایستگاه های هوشمند در نقشه ملی استان به روز هستند و نیازی به صف بندی نیست زیرا این ظرفیت خالی وجود دارد و متقاضیان می توانند درخواست دادن؛ پس از اسکن مدارک و بارگذاری در پایگاه ثبت احوال کشور، رسید به افراد داده می شود و با کدورت موجود در آن مشکلی برای دریافت خدمات نخواهند داشت.

دهمرده مهم ترین موضوع در صدور کارت ملی را «کارت خام» خواند و اذعان داشت: شرکت هایی که قول تحویل برگه ها و کارت های فرآوری نشده را داده بودند، پیگیر این سوال بودند که اگر چاپخانه ای که قول داده کارت ها را به موقع ثبت کند، سفارش تحویل داده می شود. بلافاصله صادر می شود و مشکل داوطلبان اخذ شناسنامه حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید