آخرین وضعیت معلمان بازنشسته در رتبه بندی معلمان

آخرین وضعیت معلمان بازنشسته در رتبه بندی معلمان

رحمت الله نوروزی با اشاره به اهداف طرح ارزشیابی معلم گفت: هر هفته در فراکسیون فرهنگی شورای اسلامی جلسه ای برگزار می کنیم و پیرامون محورها و رویکردهای این طرح بحث و تبادل نظر می کنیم.

وی به ویژگی های معلم نمونه اشاره و در طرح ارزشیابی معلمان تاکید کرد و تصریح کرد: معلم باید برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه داشته باشد، علاوه بر آن معلمان مولد، متعهد و برنامه محور باشند. علاوه بر داشتن نگاه اخلاقی در تدریس و حفظ قداست معلمان باید همراه با یادگیری در کلاس باشد.

نماینده مردم علی آبادکتول در شورای اسلامی با بیان اینکه صنف معلم توانا; پویا و هیجان انگیز است، گفت: معلم علاوه بر طرح درس باید پژوهش محور و مقاله محور باشد، در واقع معلم ما باید در هزاره سوم دوران دانش محوری گام های بلندی بردارد.

نوروزی با بیان اینکه شورای اسلامی با طرح ارزشیابی معلمان به دنبال ترمیم حقوق نیست، تصریح کرد: با اجرای این طرح به دنبال تعدیل حقوق هستیم.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی باید منجر به ایجاد انگیزه و رقابت در بین معلمان شود، گفت: آن دسته از معلمانی که از 10 شهریور 1401 بازنشسته شده اند مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند.

نماینده مردم علی آباد کتول در شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سایر مستمری بگیران مشمول طرح ارزشیابی معلمان می شوند یا خیر، پاسخ داد: دولت و شورای اسلامی در تلاش هستند تا طرح همسان سازی بازنشستگان را اجرایی کنند و سازوکارهای این طرح به طور کامل اجرا شده است. تعریف شده است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: مستمری بگیران ما در شرایط سختی به سر می برند در حالی که تورم بالای 40 درصد است اما فقط 10 درصد افزایش دستمزد اعمال شده است و این دو مقوله با هم سازگاری ندارند و باید یکسان سازی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید