آخرین وضعیت هواشناسی و جاده / 4 محور اصلی و فرعی مسدود است


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807335

ناجا آخرین وضعیت هواشناسی و جاده ها را در محورهای مواصلاتی کشور تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و جاده ای در محورهای مواصلاتی کشور گفت: بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در اکثر استان های کشور پیش بینی می شود. . بر این اساس در پایان هفته جاری شرایط مناسبی برای تردد در جاده های کشور به ویژه در مناطق شمالی و غربی کشور وجود ندارد.

وی افزود: شرایط متفاوتی در جاده های کشور به دلیل سرما و بارندگی، برف و وزش باد شدید در حال ایجاد است. در این شرایط توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خودداری شود و در صورت لزوم رانندگان گران قیمت با آینده نگری و آموزش های لازم در جاده حضور داشته باشند. اطمینان از ایمنی سیستم گرمایش و برف پاک کن ها، چراغ ها، چراغ های مه شکن و در دسترس بودن زنجیر چرخ بسیار مهم است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نایا گفت: همچنین وزش باد باعث ایجاد گرد و غبار در جاده های استان های ساحلی جنوبی و کاهش دید رانندگان می شود. در این شرایط رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد صرف کنند و با توجه به شرایط بارانی و لغزنده جاده احتیاط بیشتری داشته باشند و همچنین فاصله طولی بیشتری را از خودرو در جلوی دستور کار خود حفظ کنند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. کندتر از سرعت نشان داده شده در علائم جاده

وی افزود: در بررسی تصادفات مهم روزهای اخیر در جاده ها، تخلفات سبقت غیرمجاز و عبور از سمت چپ خط وسط جاده از مهمترین عوامل تصادفات است.

سرهنگ شیرانی محورهای مسدود شده را به شرح زیر اعلام کرد:

1) دهگلان – حسین آباد

2) سقز – مریوان

3) ریگان – ایرانشهر

4) شهادت نبندان

وی در پایان افزود: محور بندر حمیر – بندرلنگه تا دستور بعدی مسدود و تردد از مسیر جایگزین بندر حمیر – دیگان – بندرلنگه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید