آخرین وضعیت واکسیناسیون عروق کرونر در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818660

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به تشریح آخرین وضعیت واکسن کراون در استان پرداخت و از آخرین وضعیت موجود بودن واکسن کراون در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، ویروس کرونا همچنان در گردش است تا تعداد جان باختگان به 1118 نفر برسد، ویروسی که با سرایت به نقاط مختلف کشور باعث انتقال سریعتر و همچنین افزایش مرگ و میر شده است. با این حال، به گفته کارشناسان بهداشت، تزریق دوز سوم واکسن کراون می تواند در مقابله با ویروس بسیار موثر باشد.

در شرایط فعلی در ایام عید در کهگیلویه و بویراحمد نگرانی هایی برای حفظ سلامت جامعه به دلیل حضور مسافران نوروزی وجود دارد. مبارزه با این ویروس در کنار رعایت قوانین، تزریق واکسن بر روی تاج است

محمدمهدی بانشی در گفت و گو با رسانه ها درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن گفت: در 24 ساعت گذشته 450 نفر واکسن تاج دریافت کردند که از این تعداد 58 نفر نوبت اول، 196 نفر نوبت دوم و 196 نفر دریافت کردند. دوز سوم را دریافت کرد.

وی گفت: تاکنون 546 هزار و 384 نفر نوبت اول، 487 هزار و 725 نفر نوبت دوم و 214 هزار و 633 نفر نوبت سوم واکسن کراون دریافت کرده اند و به هزار و 694 نفر دوز یادآور تزریق شده است.

بنشی با اشاره به موجودی 221 هزار و 222 دوز واکسن کراون گفت: 85 درصد واکسن تحویلی به استان تزریقی بوده است.

وی گفت: تنها 35 درصد افراد نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کرده اند. انتظار می رود مردم برای پیشگیری از بیماری، دوز سوم را تزریق کنند.»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: در ایام تعطیل به ویژه در روزهایی که رفت و آمدها افزایش پیدا می کند حتما نکات بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عروق کرونر رعایت کنید.

بانشی استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست ها، فاصله فیزیکی در اماکن عمومی، تهویه هوای مناسب و عدم حضور در تجمعات را برای جلوگیری از شیوع بیماری عروق کرونر ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید