آذربایجانی ها پایه گذاران اصلی توپخانه سپاه هستند/ لزوم ساخت فیلمی از زندگی و شخصیت شهید شفیع زاده


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836583

حجت الاسلام آل هاشم گفت: شهدا به عنوان شهید شفیع زاده نقش مهمی در انقلاب و دوران دفاع داشتند و باید تاکید کنیم که آذربایجانی ها پایه گذار اصلی توپخانه سپاه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حسن شفیع زاده در تبریز اظهار داشت: شهرهای دیگر در این مراسم نمونه ای از همین غیرت و تعصب هستند.

وی با بیان اینکه چهره های ارزشمندی در سپاه عاشورا تربیت شدند و بسیاری از این افراد در مسئولیت های مختلف در کشور فعالیت کرده اند، افزود: تجلیل از شهدا و مجاهدانی که پیشوایان مردم زمان ما هستند و پژوهش، تحقیق، تولید و نشر آثار مرتبط با این شهدا یکی از ارزشمندترین آثار است، زیرا شهادت مفهومی عجیب و عمیق و توافقی دو جانبه و بی دغدغه با خداوند است، مانند معامله ای که شهید شفیع زاده با درک صحیح شهادت با خداوند داشته و در وصیت نامه خود آورده است. بگو خدایا آمدم میدان جهاد جانم را بفروشم و امیدوارم خریدار جانم جز تو نباشی.

امام جمعه تبریز گفت: فرمانده دلاور توپخانه سپاه چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ نقش بسزایی داشت و با روحانیون تبعیدی همچون آیت الله مدنی و آیت الله دستغیب شیرازی در ارتباط بود. او با هوشمندی قوی خود چندین عملیات حساس را طراحی و انجام داد و منجر به دستگیری تعدادی از فرماندهان حزب کوموله شد و شخصاً کنترل را به دست گرفت و این ارتباط بعدها در رفتار و مدیریت و فرماندهی وی نمود پیدا کرد.

وی گفت: نقش این شهید بزرگوار در عبور از حصر آبادان فراموش نشدنی است و البته تبریز در پیروزی بر حصر سوسنگرد و آبادان نقش اساسی داشت. این اقدام توسط شهدای تبریز با عنوان شهید جلایی انجام شد.

آل هاشم با تشکر از جایگاه مهدی در این فیلم تاکید کرد: از هنرمندان و تولیدکنندگان کشور انتظار داریم برای شخصیت های ارزشمندی همچون شهید حسن شفیع زاده چنین آثاری بسازند چرا که جوانان ما به این گونه الگوها و این شهید به عنوان یکی از یاران نیاز دارند. باکری در ایجاد توپخانه سپاه نقش اساسی داشت و شهید طهرانی مقدم تحت تاثیر این شخصیت ها موشک سپاه را ساخت و باید تاکید کنیم که آذربایجانی ها پایه گذاران اصلی توپخانه سپاه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید