آرامستان های سنندج به محلی برای زباله و آسیب های اجتماعی تبدیل شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، زیارتگاه های قدیمی در شهر سنندج وجود دارد که چند سالی است بازدیدی از آن ها صورت نگرفته است، مثل تایله و تپه شرف الملک که از قدیمی ترین زیارتگاه های سنندج هستند.

شهردار سنندج گفت: آرامستان های قدیمی زیادی در سطح شهر وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی اکنون به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده و از نظر بصری فضای بسیار زشتی در آن حاکم است.

سید انور رشیدی گفت: چون سالیان دراز است که اموات در زیارتگاه هایی مانند تپه های شیخ محمد باکر، طایله، شیخ محمد صادق، گسلچ و فرجه دفن نشده اند. این آرامستان‌ها متروکه و به محلی برای انباشت زباله و آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند و علاوه بر زشت بودن، در وضعیت نابسامانی نیز قرار دارند.

813d52ef da61 4fea 8f82 5277f632abad خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های شهرداری سنندج و شورای اسلامی در این مدت ساماندهی این آرامستان ها و تبدیل این اماکن به فضای سبز و فعالیت های فرهنگی برای توسعه فضاهای سبز و مکانی که شهروندان بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند، است.

bd5e21c2 8b66 482f b165 27db83f6699f خبر خاکستری

رشیدی بیان کرد: در این راستا با توجه به اینکه مالکیت این امامزاده ها در اختیار بنیاد و خیریه است، جلساتی با مدیران این نهاد برگزار شد که خوشبختانه این طرح با استقبال و تعامل و همکاری مدیرکل خیرین مواجه شد. با شهرداری برای تحقق این امر از این طرح تقدیر به عمل می آید.

6ee15fbc 67ea 4c90 a1d8 ba02e0c347a3 خبر خاکستری

وی از عزم جدی شهرداری و استعدادها برای ساماندهی آرامستان های قدیمی خبر داد و گفت: پس از برگزاری جلسه و بازدید میدانی در خصوص وضعیت این آرامستان ها؛ با توجه به شرایط موجود در این آرامستان ها در حال انجام است. نحوه شرکت در آن بحث شده است.

2f7621c6 09fe 47b0 a428 6b9a1ab9efc5 خبر خاکستری

رشیدی افزود: طرح ساماندهی آرامستان های این شهر در پی توافق با ستاد خیرین و مصوبات شورای شهر وارد فاز اجرایی می شود.

شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد: با این اقدام مهم و ماندگار علاوه بر ساماندهی آرامستان های قدیمی، بتوانیم گام مهمی در بهبود سیمای شهر، توسعه سرانه فضای سبز و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برداریم. فعالیت ها.

دیدگاهتان را بنویسید