آرامش انتخاباتی برخی رسانه های بومی; تکمیل پازل نظامی توسط اصلاح طلبان


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811426

بررسی ادبیات برخی رسانه ها و کانال های اصلاح طلب که حوادث اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور را پوشش می دهند نشان می دهد که این رسانه ها به صورت گزینشی موضوع جنگ را پوشش می دهند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تهاجم روسیه به اوکراین با تحلیل های مختلف در سرتاسر جهان در جریان بود. تحلیل‌های اصلی پس از حمله بر روی «انفعال غرب در قبال روسیه»، «تلاش برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه»، «عدم حمایت ناتو از اوکراین» و «کاهش قدرت نظامی آمریکا» متمرکز بود. البته هر کشوری بسته به شرایط داخلی خود رویکرد متفاوتی به موضوع جنگ دارد.

اما ایران تحلیل متفاوتی از جنگ دارد. در روزهای اخیر مشاهده شده است که برخی صفحات مجازی و کانال های تلگرامی از حمله روسیه به اوکراین برای حمله به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده اند! این جریان با ارائه تحلیل‌های بی‌اساس سعی دارد جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد و یا آن را به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین متهم کند، در حالی که ایران همواره نشان داده است که مخالف جنگ است و اگر دولت هر کشوری درخواست کمک کند. به مظلومیت مردم این کشور، ایران به کمک خواهد شتاب.


چه کسی در ایران پازل نظامی غرب را تکمیل می کند؟

بررسی ادبیات برخی رسانه ها و کانال های اصلاح طلب که حوادث اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور را پوشش می دهند نشان می دهد که این رسانه ها به صورت گزینشی موضوع جنگ را پوشش می دهند. بدون شک جنگ مذموم و نفرت انگیز است، اما برای مردم اوکراین عناوین «سرزمین بی دفاع»، «گریه و اندوه عمیق یک زن اوکراینی و زمزمه سرود ملی»، «نازیسم روسی!»، «وداع با دخترش». برمی‌گردد دیده می‌شود یا نمی‌شود و … انتخاب می‌شود، اما جنگ تحمیلی به مردم یمن، سوریه و فلسطین توسط تروریست‌های آمریکایی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، انگلیس نادیده گرفته می‌شود و به این ترتیب پایان می‌یابد. پازل جنگ و صلح انتخابی است.

در واقع جنبش اصلاحات با برجسته کردن وقایع اوکراین با رویکردی احساسی و برانگیختن سرکوب توسط دولت اوکراین (نه مردم آن کشور)، بدون در نظر گرفتن نقش کشورهای غربی در ایجاد این امر، پازل جنگ را تکمیل می کند. جنگ در این میان واضح است که به روند صلح به صورت گزینشی نگاه می شود و رسانه هایی که کمتر از حمله عربستان به یمن و حضور آمریکا در سوریه در سه روز جنگ اوکراین فعال بوده اند، ده ها مقاله روسی را محکوم کرده اند.


چرا تصویر تبلیغاتی جنگ روسیه و اوکراین برای ایالات متحده مهم است؟

در نتیجه حمله روسیه به اوکراین، مقامات آمریکایی در ادبیات تحریک آمیز واکنش بی سابقه ای را اعلام کرده اند، اما تاکنون تنها روسیه را تحریم کرده اند! و صریحاً گفتند به اوکراین نیرو اعزام نکنید و مستقیماً در مقابل روسیه بایستید. در واقع غرب نمی خواهد برای اوکراین پول خرج کند و این برای مقامات اوکراینی روشن شده است.

اما به نظر می رسد که ایالات متحده علاوه بر تحلیل علل درگیری روسیه و اوکراین، در حال برنامه ریزی یک سناریوی تبلیغاتی برای حمله به اوکراین برای جلوگیری از فروپاشی هژمونی خود است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران بر کسی پوشیده نیست.به نظر می رسد روسیه توانسته اند تا حدودی بر جنگ با اوکراین پافشاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید