آرزو، شرط اول تحقق جامعه اسلامی / دولت کریمه، با مراقبت از نظام آموزشی محقق می شود.


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914713

حجت الاسلام والمسلمین فاضل دو ویژگی نظام تعلیم و تربیت را برای تحقق کشور کریمه ضروری دانست و گفت: میل و رغبت اولین شرط تحقق جامعه اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام و المسلمین میتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه 18 آذرماه در همایش بین المللی مادران فاطمیون، معارف حسینی و تمدن نوین اسلامی گفت: ماندگاری. از فرهنگ عاشورا و فرهنگ دین و ارادت به حضرت زینب (سلام الله علیها) مربوط می شود.

مدیر حوزه های علمیه خوخران کشور گفت: مادران فاطمه و معارف حسینی و تمدن اسلامی اولین کسانی بودند که توسط حضرت زینب(س) در مدرسه فاطمه زهرا صدیقه طاهره سلام الله علیها تدریس شدند.

حجت الاسلام فاضل تصریح کرد: دو ویژگی و ویژگی بزرگی که دولت اسلامی و همه ما انتظار آن را داریم و همه تلاش ها، پوشش ها، نشست ها و این همایش ها در راستای هدف بزرگی خواهد بود که علم و توسعه اسلام باید در راستای عزت و تکریم باشد. کفر و نفاق باید از بین برود و به خودی خود از بین نمی رود و اسلام را باید گرامی داشت.

وی تصریح کرد: از بدو تأسیس نظام آفرینش، کفر و نفاق پیوسته با یکدیگر در جنگ هستند تا مردم از آرامش و امنیت پایدار برخوردار نشوند و هیچ امنیت پایداری وجود ندارد مگر در کشور کریمه که خواهد بود. با آمدن حضرت مهدی رضی الله عنه متوجه شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: برای تحقق وضعیت کریمه دو ویژگی وجود دارد: اسلام عزت دارد و کفر از بین می رود. کتاب او و سنت او که از گفتار و کردار و تعابیر پیامبر اکرم و خاندان بزرگوارش سرچشمه می گیرد.

خجت الاسلام فاضل گفت: همت و تلاش من و شما باید در یک راه باشد و تربیت در میدان مهر و محبت مادرانی است که فرهنگ حضرت زهرا سلام الله علیها را می خوانند. که پیامبر گرامی اسلام او را مادر پدر می نامند، بنابراین تاثیر این الگو و پیروی از این رهنمودها می تواند ما را در این مسیر قرار دهد.

وی افزود: فرهنگ آقا اباعبدالله و همه کسانی که به آن معتقدند باید به این سمت برویم که شبانه روز عشق و محبت مادر و قرائت گسترده این سنت الهی را نداشته باشیم. این دوران باید با دوران ما متفاوت باشد.»

مدیر سمینارهای کشور تصریح کرد: مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه که بعد از عراق نتوانستند به کویت و فرانسه بیایند، رژیم پهلوی تمام راه های ورود امام به کشور، فرودگاه را بست. بسته شد و دولت در آن زمان دچار مشکل بود. اما شعارهای مردم این بود که خمینی، خمینی، قلب ما باند شما در فرودگاه است و چون ما مردم خواستیم، امام را آوردیم و امام آمدند با همه مشکلات، همه سختی ها، همه محدودیت ها، همه محدودیت ها. تحریم ها اتفاق افتاد، ما درخواست کردیم و انجام شد.

حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه در تحقق جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و این وضعیت کریمه شرط اول، خواست ماست، گفت: آرزوی ما درخواست حضور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. عبدالله الحسین و همه ادب در رأس این خان پهناور. بزرگوار باشیم تا بتوانیم با این فرهنگ امام زمان (عج) و به امید آن روز که فردایمان بهتر از امروزمان و فردایمان بهتر از فردایمان باشد بیرون بیاییم. با ان شاءالله که وجود این بزرگوار محقق شود، رضایت حضرت حق را جلب کنیم و ظهور آن حضرت و تحقق تمدن اسلامی را تعجیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید