آرزوی من این است که انتخابات کمیته المپیک زودتر برگزار شود/ تکلیف فدراسیون های دوچرخه سواری و ژیمناستیک به زودی مشخص شود.


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839588

بازی های آسیایی لغو نشده، به تعویق افتاده است. ما نباید ناامیدی و دلسردی ایجاد کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بازی های آسیایی لغو و به تعویق نیفتاده است، نباید مسیر ناامیدی و دلسردی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مراسم اختتامیه لیگ های بزرگ قایقرانی و اهدای جوایز تیم های برتر با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: امروز جایی برای صحبت نیست، نسل جوان و پرشور دختر و پسر اینجا هستند تا جشن بگیرند. احسان حدادی هم به افتخار خانواده بزرگ قایقرانی به اینجا آمد. قایقرانی یک جهش است و آینده ورزش قهرمانی خواهد بود. سهرابیان عزم خود را جمع کرده تا قایق را بر فراز دماوند بدرخشد. نسل جدیدی به وجود آمده است تا این فدراسیون را با اراده قوی به یکی از سه فدراسیون کشور تبدیل کند. آنچه امروز در راه قایقرانی است حاصل تلاش خود شماست که باید قدردان آن باشیم.

وی ادامه داد: دختران این فدراسیون انگیزه زیادی دارند و این استثنایی است. اگر امروز درخت دریانوردی سبز است و میوه می دهد و با شکوه و عظمت می درخشد به خاطر ریشه پیشگامان است.

صالحی امیری با اشاره به تعویق بازی های آسیایی گفت: بازی های آسیایی ابتدای راه است نه پایان راه. فهری رهبر ما است و امروز جلسات کاری برگزار شد. ما هر روز جلساتی داریم و یک سال وقفه دارد که طبیعی است مثل المپیک و نباید در تعیین خانواده ورزش قهرمان اختلالی ایجاد شود. سفر با قایق شاید گل سرسبد سال 2023 باشد و این وعده را سهرابیان داده است. این میدان برای ایرانیان عزت، سربلندی و هویت به ارمغان خواهد آورد. راهی که شروع شده در المپیک پاریس خواهد درخشید و یک روز باید در سالن بزرگتری جشن بگیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر حمایت از قایقرانی گفت: این حوزه نیازمند حمایت وزارتخانه، کمیته و افراد توانمند است. تجهیزات گران قیمت و حساس، زیرساخت های لازم و تمام هزینه ها و ارزش هایی که با تعمیر و نگهداری امکان پذیر است. تقریبا هر روز با سهرابیان در ارتباط هستم و از اتفاقاتی که می افتد مطلع می شوم. وقتی جامعه ای در آستانه موفقیت است، همه باید از آن حمایت کنیم. باید در مورد زنان صحبت کنیم، آنها علاوه بر انگیزه در مجامع معتبر خارجی ایران حضور دارند. دختران باید بیشتر حمایت شوند. ما یک پیام داریم؛ پیاده روی اولویت ورزشی ماست و به این خانواده افتخار می کنیم.

صالحی امیری در حاشیه اختتامیه لیگ قایقرانی گفت: باید قدردان زحمات خانواده بزرگ قایقرانی باشیم. آقای سهرابیان با انگیزه و جدیت مسیر تحول را آغاز کرد. معتقدم قایقرانی در بازی های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس خواهد درخشید. نسل ها و انگیزه های جدید آمده اند. در توکیو شاهد ثبت رکورد جدیدی از نازنین مولایی بودیم و در آسیا نیز به مدال دو رقمی قایقرانی دست یافت که نشان می دهد قایقرانی آغاز شده و آینده درخشانی خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: قایقرانی به ویژه در زمینه سخت افزاری نیاز به کمک دارد زیرا تجهیزات بسیار گران است و نیاز به کمک جدی در پیست دارد. آنها پیست استاندارد ندارند و به قایق و تجهیزات استاندارد نیاز دارند. ما به عنوان کمیته تا جایی که بتوانیم کمک کرده ایم و همچنان متعهد به کمک هستیم.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی برای حضور در رویدادهای مختلف به ویژه اردوهای خارجی امکان پذیر است، سهرابیان تلاش کرد و مربی خارجی آورد. ما هم قول دادیم بخشی از هزینه این مربی را بپردازیم. آنها در چندین رویداد خارجی شرکت خواهند کرد، به نظر می رسد اگر مجموعه برنامه ها حمایت قاطع وزارت، کمیسیون و حامیان مالی را داشته باشد، کارنامه درخشانی از قایقرانی در هانگژو و المپیک خواهیم داشت.

صالحی امیری با بیان اینکه رشته هایی که برای بازی های آسیایی پرداخت کرده اند تحت تاثیر این تاخیر قرار نگرفته است، گفت: ما در توکیو همین اتفاق را داشتیم. بازی های آسیایی لغو یا به تعویق نیفتاده است. شورای المپیک آسیا اعلام کرده بازی ها در سال 2023 برگزار می شود و شورای کمیسیون فوق العاده باید ظرف یک ماه زمان جدید را اعلام کند. ما نباید مسیر ناامیدی و دلسردی ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز گفتم رئیس کاروان و رئیس ستاد برای سال آینده فعال هستند. اگر ناامیدی را تزریق کنیم، در واقع در نتیجه با مشکل مواجه خواهیم شد. باید با سرعت قبلی اردوها را ادامه دهیم تا به نتایج بهتری که انتظار داشتیم برسیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره مشکل فدراسیون ژیمناستیک و دوچرخه سواری که در مرحله ثبت نام نیستند، گفت: تکلیف دو فدراسیون باید زودتر مشخص شود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند تا با اساسنامه خود مشکلات موجود را برطرف کرده و شرایط را در اسرع وقت فراهم کنند. خدای ناکرده در روزهای آینده موانع برداشته شود اما مسئولیت برگزاری جلسه وزارت ورزش و جوانان بر عهده اوست.

صالحی امیری با بیان اینکه احسان حدادی گفت در ایران جایگزینی وجود ندارد و رکورد قبلی خود را به دست نیاورده است، تصریح کرد: من رئیس کمیته ملی المپیک هستم و پاسخ شما مربوط به صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی است. احسان قهرمان ملی ماست. لطفا قهرمانان ما را ستایش کنید. رویکرد ما باید مثبت باشد. معتقدم حدادی امید اول ما در پرتاب دیسک در آسیاست و زمانی که با رئیس فدراسیون صحبت کردم، او هم معتقد بود احسان حدادی می تواند مدال طلای بازی های آسیایی هانگزو را کسب کند. وی همچنین گفت که طبق تصمیم کمیسیون فنی فدراسیون دوومیدانی سال ها است که از احسان حدادی حمایت می کنند.

صالحی امیری با بیان اینکه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین تکلیف است، گفت: ما به عنوان کمیته ملی المپیک وظیفه داریم هر چه سریعتر انتخابات را برگزار کنیم تا ثبات در اداره کمیته ملی المپیک برقرار شود. وظیفه فدراسیون های المپیک بدون رئیس. در جلسه قبلی هیات اجرایی تصمیم گرفت با تشکیل جلسه فوق العاده دو پیشنهاد ارائه کند. یکی در 11 ژوئیه و دیگری در 20 اوت انتخابات برگزار می کند. ما به دنبال برگزاری هر چه سریعتر انتخابات هستیم، زیرا سال آینده بازی های آسیایی هانگژو را داریم. رشته های ما باید برای کسب سهمیه المپیک پاریس تلاش کنند. بنابراین مهمترین نیاز ورزش قهرمانی و کمیته ملی المپیک ثبات مدیریتی است. آرزوی من این است که انتخابات زودتر برگزار شود و این موضوع را در مجلس مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید