آزادانه فکر کنید اما در دام دشمن نیفتید


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916502

ایمانیه گفت: نگذارید بمباران تبلیغاتی شما را فریب دهد. ما باید مستقل فکر کنیم، اما نباید در دام دشمن گرفتار شویم. همه ما باید به این افتخار کنیم که عاشق ایران هستیم و هیچکس جز شما نمی تواند کشوری را آباد کند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیراز جشن روز دانشجو با حضور پرشور دانشجویان، محمدهادی امانیه استاندار فارس، مسئولین استانی در سالن شهید دستگیب مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با گرامیداشت یاد و خاطره 40 شهید معبد شاهچراغ و روز دانش آموز اظهار داشت: جوانان ما نیازمند تحول هستند و باید کتاب بخوانند و کتاب خواندن را فراموش نکنیم و تاریخ کشورمان و چه چیزهایی را بخوانیم. برای این سرزمین اتفاق افتاده است باید بخوانیم چون می تواند بسیار موثر باشد اگر اشتباه کردند نباید آنها را تکرار کنیم و موفقیت ها را مثال بزنیم.

وی با بیان اینکه ثابت شده اگر امروز مباحث آزاداندیشی را منتشر می کردیم، حرف زدن برای عده ای انفجاری نبود که با هر حرف و ادبیات مطالبات خود را بیان کنند، گفت: اگرچه رهبر معظم انقلاب بر ایجاد این مطالبات تاکید کرده اند. بارها اما متاسفانه رعایت نشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه دانش آموزان باید مستقل فکر کنند، تصریح کرد: نگذارید بمباران تبلیغاتی شما را فریب دهد، باید مستقل فکر کنیم اما در دام دشمن نیفتیم.

وی بیان کرد: در خصوص مطالبات دانشجویان و با وجود همه مشکلات و فشارهای اقتصادی راه آهن شیراز و بوشهر حدود 40 هزار میلیارد هزینه دارد و 10 قطعه دارد که 3 قطعه آن فعال است.

این مسئول به پروژه آزاد راه شیراز و بوشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

این مقام عالی رتبه استان به پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس اشاره کرد و گفت: لوله گذاری در شهرستان لامرد در حال انجام است و تاییدیه خط عبور از نفت گرفته شده است. میدانی است و قرار است ظرف مدت 36 ماه به شهرهای شمالی برسد.

وی همچنین به کارخانه آزمایشی اشاره و بیان کرد: تعدادی سرمایه گذار برای بازگشت این کارخانه تعطیل شده به چرخه تولید اعلام همکاری کرده اند.

استاندار فارس در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر تصمیم مقام معظم رهبری برای مقابله با خشکسالی گفت: فارس 10 سال است که درگیر خشکسالی بوده و 5 راهکار از جمله انتقال آب از خلیج فارس، استفاده شهری دارد. پساب، بستن چاه های غیرمجاز، کشت گلخانه ای را در دستور کار قرار دادیم.

ایمانیه همچنین خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت زدایی در حاشیه شهر شیراز هفته گذشته شهرداری شیراز پروژه ای به ارزش 500 میلیارد تومان اجرا کرد.

این مسئول توجه بیشتر روسای دانشگاه ها به اردوهای جهادی، اردوهای پیشرفت و کانون های دانشجویی را خواستار شد و از افزایش 5 برابری گردشگری درمانی در فارس در سال گذشته خبر داد.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از شیطنت های دشمنان این است که نه دانشجو درس می خوانند و نه گردشگر می آیند و نه صنعت توسعه می یابد، تصریح کرد: ، زیرا نشان می دهد که دانشگاه های ما هنوز زنده هستند و تا زمانی که دانشجو زنده است هیچ دشمنی نمی تواند به این کشور آسیب برساند.

ایمانیه همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان حاضر در آن جلسه که از انتخاب پارک جنت به عنوان محل تجمع انتقاد کرده بود، گفت: در بسیاری از نقاط دنیا قوانین اجتماعات اینگونه است و اگر علاقه مند هستند، می توانند اینگونه باشند. می توانید با استان شیراز تماس بگیرید.

وی در خاتمه تاکید کرد: دانشجویان باید به پرورش فرهنگ اعتراض منطقی، مودبانه و موثر کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید