آزادسازی قیمت کالاها به دنبال فرآیند اصلاح مصرف کننده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فرید شریفی در گفت و گو با کُردتودی گفت: اشتباهات نادرست در دولت قبل باعث افزایش چشمگیر قیمت کالاها و فشار بر دهک های ضعیف اقتصادی کشور شد.

وی افزود: توزیع ارز ترجیحی به چند واردکننده کالاهای اساسی باعث ثروتمند شدن این افراد و از بین رفتن هزاران فرصت شغلی در کشور شده است.

این کارشناس اقتصادی و مالی گفت: واردات بی رویه کالاهای نمونه ما منجر به از بین رفتن شغل و افزایش تورم می شود که متاسفانه در دولت قبل مورد توجه قرار نگرفت.

شریفی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم با اقدامات انقلابی خود در آزادسازی قیمت برخی از کالاهای اساسی و توزیع یارانه به مصرف کنندگان تحول شگرفی را در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرده است که با مشارکت و همکاری جامعه می تواند مصرف را بهبود بخشد. اساسی کاهش اتلاف منابع کشور و رفاه بیشتر مردم دلگرم کننده بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: بدون شک هر اقدام و طرح اقتصادی تبعاتی دارد و با مخالفت برخی گروه ها مواجه می شود، اما باید توجه داشت که توزیع یارانه واردکنندگان به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گامی مهم و کلیدی است که کشورهای موفق دنیا انجام می دهند. حوزه های اقتصادی در دهه اخیر محقق شده است و در کشور ما این مهم باید خیلی زودتر محقق می شد.

شریفی افزود: انتظار می رود مردم به جای شنیدن تحلیل های سیاسی نادرست و مغرضانه از شبکه های معاند به سایت ها و رسانه های تخصصی کشور مراجعه کنند و نظرات کارشناسان اقتصادی را در نظر بگیرند چرا که این یک طرح اقتصادی و تخصصی است. ربطی به مسائل سیاسی نداره

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید