آزادسازی 15 هزار میلیارد تومان اعتبار جدید برای پرداخت به تولیدکنندگان گندم


ساعت: 11:12
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880754

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تمامی ظرفیت های بودجه ای برای حمایت از خرید تضمینی گندم فعال شده و روز گذشته علاوه بر تخصیص 30 هزار میلیارد تومان، 15 هزار میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، از تمامی امکانات قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان گندم و پرداخت منابع خرید تضمینی استفاده شده است.

بر اساس قانون بودجه، دولت باید 30 هزار میلیارد تومان منبع و 30 هزار میلیارد تومان وجوه بانکی را با ضمانت دولتی برای خرید تضمینی گندم تامین کند.

با وجود محدودیت های مالی که معمولا در ابتدای هر سال برای دولت وجود دارد، مبلغ 30 هزار میلیارد تومان برای بازخرید تضمینی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

از سوی دیگر برای 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ضمانت نامه دولتی از طریق بانک کشاورزی مبنی بر عدم تاخیر در پرداخت گندم کاران صادر شده است.

با توجه به لزوم تسریع در پرداخت ارز خرید تضمینی گندم به کشاورزان، روز گذشته بازپس گیری 15 هزار میلیارد تومان وجوه بانکی توسط سازمان به سایر بانک ها تضمین شد تا روند پرداخت به کشاورزان با مشکل مواجه نشود.

یعنی در کمترین زمان از زمان ابلاغ بودجه از تمامی امکانات قانونی برای حمایت از خرید تضمینی گندم از برنامه و سازمان بودجه استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید