آزادی بیان برای برهم زدن آرامش در جامعه! / فضای روانی کشور که به بازیچه شبه خبری تبدیل شده است


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855891

اینکه رسانه ها بدون توجه به بار روانی جامعه در این زمینه حق دارند هر چیزی را به نام آزادی بیان منتشر کنند، ویروسی است که باعث می شود آرامش عمومی دائماً با چنین اخبار داخلی یا خارجی و روزهای خوشی بر هم بخورد. … مردم ناراحت می شوند. این موضوع ابتدا توجه مردم به این موضوع و مطالبات آنها برای کنترل این حوزه و سپس ورود دولت به این موضوع را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ چند روز پیش رسانه ها خبری منتشر کردند با این تیتر که احتمالا تا سه ماه دیگر شاهد اوج دیگری از تاج خواهیم بود. خبری که در شرایطی که اپیدمی عروق کرونر دیگری در جامعه وجود ندارد و هنوز قطعی نیست، باز هم می تواند شدت استرس مخرب را در جامعه افزایش دهد.

شما را به اولین روزهای شیوع ویروس ننگین کرونا و فضای شومی که در رسانه ها برای انتشار این ویروس ایجاد شده بود، راهنمایی می کنیم. نمایش کادر پزشکی با لباس های آخرالزمانی و عجیب، تصاویر تلویزیونی از سکوت مرگبار در شهرهای قرنطینه، اخباری با تیترهایی مبنی بر ابتلای فردی به تاج در فلان شهر یا رسیدن به استان خاصی در تاج و فضاهای مشابه.

بعدها که همه ما یک تاج، گاهی دو بار و چند بار دریافت کردیم و جنبه های مختلف آن را مرور کردیم، دیدیم که واقعاً این اژدهای هفت سر و عقرب بودند که تاج را به وجود آوردند و آن همه ترس و اضطراب و استرس را ایجاد کردند. انتشار دادن. در جامعه منتشر نشد.

امروز می توانید اخبار تاج گذاری را از دیگران بشنوید و نباید بترسید و نگران باشید، اما در همان روزهای ابتدایی همه گیری، ایجاد این فضای استرس، اضطراب و ترس باعث شد بسیاری از افراد به دلیل آن جان خود را از دست بدهند. بسیاری از پزشکان بر این امر گواهی می دهند.

هزاران نفر بر اثر بی احتیاطی در انتشار اخبار، بر اثر جو عمدی یا غیرعمد و همچنین عدم توجه و رعایت وزن روانی خبر جان خود را از دست دادند.

حالا این خبر که سه ماه دیگر یک پیک دیگر به زوج های تاج اضافه می شود، دردی از جامعه التیام می بخشد!؟ چه کسی باید تأثیر روانی این خبر را رصد کند؟ هدف این خبرگزاری یا رسانه از انتشار چنین خبری چیست؟ آیا این رسانه ها صرفاً به فکر انتشار اخبار جدید در رسانه های خود برای جذب بیننده بیشتر هستند یا می خواهند به مردم گوشزد کنند که در این صورت، راه این هشدار به مراکز بهداشتی اتخاذ تدابیر لازم است. اخباری در جامعه ایجاد می کند و استرس، اضطراب و اسیدیته مرگبار را به جامعه باز می گرداند.

البته بحث رصد و رصد انتشار اخبار در جامعه و فضاسازی، جاسوسی و جریان سازی رسانه ای نه تنها برای ولیعهد و حوزه سلامت جامعه، بلکه برای همه حوزه ها اعم از اخبار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… اخبار، اخبار فرهنگی، اخبار مذهبی و… باید وجود داشته باشد.

فعالان و متخصصان رسانه از قدرت اخبار و رسانه ها آگاه هستند. نمی توان به نام آزادی اخبار منتشر کرد و آرامش جامعه را به خطر انداخت. این سوالی است که مردم باید آن را بفهمند و از مسئولان دولتی و رسانه ها مطالبه کنند.

انتشار هر خبری بار روانی دارد، این خبر از هر نوع و در هر زمینه ای که بخواهد است. خبر حرکت چند کشتی با آرد ذرت به ابران منجر به کاهش قیمت گوشت مرغ در کشور شد و خبر ممنوعیت ورود کنجاله هم اکنون باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شد. در نظر داشته باشید که فقط انتشار چنین اخباری باعث این تاثیر اقتصادی می شود نه ظاهر شدن خبر!

امروز یک پای جنگ هیبریدی که با ابزار رسانه ای انجام می شود، همین جریان سازی ها بر اساس انتشار اخبار و مطالب در رسانه هاست. اگر به موضوع تسلط بر فضای روانی متاثر از اخبار رسانه در جامعه توجه کافی می‌کردیم و تدابیری اندیشیده بودیم، امروز چنین حفره بزرگی نداشتیم که دشمن در آن نفوذ کند و مردم و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد. ، و ما می توانیم گل پراکنده کنیم. اسیر دشمن

در دنیای امروز که دنیای رسانه به اندازه جمعیت جهان است و هر انسانی می تواند اطلاعات و اخباری را برای عموم بارگذاری کند و در معرض دید همه قرار دهد، یک کارگردان و یک رسانه ای وقتی می آید از دیدن کشورمان شگفت زده می شود. ایران. . این خاطره ای است که استاد علی اکبر رفیع پور چند روز پیش در رسانه ها نقل کردند.

دشمنان ما چنان رسانه های جهان را در اختیار گرفته اند که حتی نگذاشته اند پیشرفت کشورمان در ساختن برج و پله به گوش یک کارگردان خارجی در همین قاره آسیا برسد. آیا نمی توان فضای رسانه ای کشورمان را به دست گرفت و عرصه تهاجم را از دست دشمن گرفت!؟

بله، در فضایی که همه افکار روشن است، بیان گفتار دشمن برای مقایسه و درک واقعیت های جهان مطلوب است، اما امروز که جامعه ما از حداقل سواد رسانه ای بهره نمی برد، باید جلوی رسانه های دشمن را گرفت. حملات و محافظت از جامعه در برابر این حملات.

این موضوع باید در سطح دولتی مورد توجه قرار گیرد و به نام آزادی بیان و یا به نام چیز دیگری اجازه داده نشود، دشمن به لحن شیطانی خود به مردم ما خیانت کرده و هر گونه جو روانی را در کشور ایجاد می کند و جو روانی ایجاد می کند. و بحران هر روز مشکل جدیدی برای مردم ما ایجاد می کند. چه فضای روانی ترساندن مردم از احتمال موج جدید کرونا، چه تشویق مردم به ذخیره مواد غذایی در خانه به دلیل اخبار قحطی و یا مسائل سیاسی و فرهنگی و ….

دولت نباید مردم را در برابر امواج مخرب رسانه های مغرض یا جاهل بی پناه بگذارد تا به هر نحوی بخواهند احساسات و روحیه مردم را بازیابند و البته همانطور که در بالا گفته شد این مستلزم جستجو است و البته انسان بودن نسبت به آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید