آزار و اذیت گروهی نازنین 15 ساله در انبار گاز شهری

چندی پیش شکایت دختر 15 ساله ای در شعبه 12 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد. این دختر از چهار پسر جوان به اتهام آدم ربایی و تجاوز گروهی شکایت کرد.

متهمان دیروز در دادگاه از خود دفاع کردند. در ابتدای جلسه دادگاه نوجوانی به نام نازنین در شکایت خود گفت: چندی پیش در اینستاگرام با پسری آشنا شدم که خود را شایان معرفی کرد. از من خواست که به دیدار او و دختر عمویم بروم و من با او و دوستش به پارکی در شهرری رفتیم.

وقتی به محل رسیدیم شایان گفت یکی از آشنایان ما را در محل می بیند بنابراین ماشین را گرفتیم تا به جایی دورتر برویم من و پسر عمویم رسیدیم و سوار ماشین شدیم و کمی جلوتر مرد جوان دیگری سوار شد. . ماشین و متوجه شدیم هر 4 پسر با هم دوست هستند بعد ما را به مکان نامعلومی بردند که بعداً متوجه شدم یک انبار گاز شهری است در آنجا دو پسر به من و پسر عمویم تجاوز کردند و بعد فرار کردند و من بلافاصله شکایت کردم. اما پسر عمویم شکایت نکرد چون می ترسید به خانواده اش بگوید.»

انکار قلدری شیطانی نوجوان
شایان سپس در دفاع از خود گفت: چندین سابقه کیفری از جمله سرقت و قاچاق مواد مخدر دارم. اما من هرگز به ناموس مردم نگاه نکرده ام و این اتهام را نمی پذیرم. من روز گذشته با نازنین آشنا شدم و بعد او از هم جدا شد. از من و “گفت که به خانه آنها می رود. دیگر نمی دانم چه بلایی سرش آمده است.”

سایر متهمان نیز با رد این ادعا، گفتند که در روز حادثه فقط با نازنین و پسر عمویش در خیابان ها قدم زدند، در حالی که پزشکی قانونی تجاوز به نازنین را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، قضات دادگاه پس از رای گیری به این پرونده دیوانه شدند.

ایجاد فرهنگ خانوادگی
دکتر اعظم موحدی پس از این حادثه در گفت و گو با رکنا، دکتر . مشکل اصلی در این حادثه دوری کودک از خانواده و عدم ارتباط عاطفی است و این موارد از شکاف های عاطفی ناشی می شود.

موحدی ادامه داد: در برخی خانواده ها این فرهنگ سازی شده و کودکان با وجود دسترسی کامل به شبکه ها فریب نمی خورد. این موارد از مشکلات حاد عاطفی در خانواده ناشی می شود که پس از آن فرد می خواهد احساس آرامش و مصونیت از محیط بیرون از خانواده داشته باشد.

وی افزود: من مخالف اجازه دسترسی به کودکان در این سن هستم، اما با توجه به شرایط فعلی محدودیتی وجود ندارد، بنابراین بهتر است فرهنگ سازی شود، زیرا کنترل بیش از حد نیز همین تاثیر منفی را خواهد داشت.

ایجاد امنیت روانی
موحدی گفت: اینکه این خانم پسر عمویش را با خود برده است به دلیل ایجاد امنیت روانی برای خود بوده است. در این شرایط، نگرش خانواده نیز بسیار مهم است، نازنین نمی تواند این اتفاق را به طور کامل از ذهن خود پاک کند، در برخی شرایط فقط می تواند آن را رقیق کند، زیرا در ناخودآگاه او هاله ای وجود دارد که نمی توان آن را پاک کرد.

وی افزود: برخی خانواده ها فرزندان خود را مورد سرزنش، تنبیه یا تمسخر قرار می دهند که در این شرایط فرد فشار زیادی را متحمل می شود و نمی تواند فشار خانواده را تحمل کند که البته دست به خودکشی می زند. این خانواده ها کودک را متهم به آرامش می کنند، راه حل نجات فرد از این شرایط و فشار روانی، مراجعه به مشاور و حمایت از خانواده برای بازگشت به زندگی و روال عادی است.

دیدگاهتان را بنویسید