آسمان مرکز خراسان شمالی دوباره خاکستری شد/ هوای بجنورد برای گروه های حساس ناسالم شد.


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918400

کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی اعلام کرد؛

جواد عمارلو گفت: میزان آلودگی هوای شهرستان بجنورد شب گذشته از شاخص 101 عبور کرد که به این معناست که آلودگی هوای شهر بجنورد برای همه گروه ها از جمله گروه های حساس ناسالم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد عمارلو کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: تا ساعت 11 صبح دیروز میانگین شاخص آلودگی هوا در آسمان شهرستان بجنورد به 101 رسید که حد 101 بود. نیز عبور کرد .

عمارلو با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوای شهرک بینورد برای همه گروه ها ناسالم شده است، گفت: مدارس صبح امروز با اطلاع مدیریت بحران استانداری تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ساعت یازده صبح دوباره شاخص آلودگی هوا پایش می شود تا ببینیم هوای بوینر در چه وضعیتی است.

کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی وارونگی دما، پایداری هوا و عدم حرکت هوا در آسمان بجنورد را از دلایل اصلی این حادثه عنوان کرد و گفت: این دلایل باعث تجمع آلاینده ها شده است. در آسمان بجنورد

وی انتشار سوخت خودروها، فعالیت کارخانه ها و واحدهای معدنی در اطراف شهر بجنورد و همچنین وجود کانون های ریزگرد در داخل و خارج استان را از دلایل اصلی وجود هوای آلوده در آسمان بجنورد عنوان کرد. .

عمارلو در پایان اعلام کرد: از اول تا 25 آذرماه جاری پنج روز هوای پاک، 18 روز هوای سالم و دو روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید