آسیب رسانه ای به رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 17:19
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840936

در شرایطی که به رسانه ها می گویند تالار جستجو و همچنین منعکس کننده مشکلات و مشکلات مردم است، اما برخی رسانه ها به تریبونی برای گرایش های خاصی تبدیل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، رسانه ها در کنار سه قوه مقننه و قضائیه رکن چهارم توسعه کشور هستند و می توانند در تبیین اندیشه ها و حفظ فرهنگ بومی تلاش کنند. توسعه اجتماعی و سیاسی

رسانه ها زبان مردم هستند و می توانند آنها را از محدودیت و مهجوریت نجات دهند.

ارتقای سطح مطلوب اطلاعات و دانش، تلاش برای رفع مرزها، خواستار حل مشکلات، ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات از جمله وظایف رسانه هاست.

در شرایطی که افکار عمومی انتظار نقش رسانه ها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را دارد، اما ظهور رسانه ها نقش رسانه های عجین شده با هویت استان را به حاشیه می برد.

مشاهده می شود که رسانه ها به صورت فصلی و در شرایط آب و هوایی مختلف معرفی می شوند، اما با کاهش عواطف و احساسات در افکار عمومی و پس از منافع کوتاه مدت دچار رکود می شوند.

رسانه ها حق ایفای نقش و مطالبه و تلاش برای انعکاس اخبار و مصادره آن را به نفع گروه خاصی از شهروندان سلب می کنند و فضا و اتهام سعی در تخریب فضای انتقاد و مطالبه دارند.

ظهور رسانه‌ها می‌تواند علل و علل مختلفی داشته باشد که می‌توان آن‌ها را به روح نسبت داد که ناشی از تعصبات منطقه‌ای، دستاوردهای کوتاه‌مدت، حالات عاطفی و در نهایت برداشت و تصورات نادرست از رویدادهای مختلف گذشته درباره مسائل سیاسی است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که رسانه ها فضای مطالبه گری و انتقاد را در جامعه به حاشیه می برند و به دلیل انحصار اخبار و اتفاقات در یک گروه و جریان خاص، فرصت رشد و توسعه را از کهگیلویه و بویراحمد می گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید