آسیب شناسی معضلات اجتماعی در دستور کار ششمین دوره شوراها قرار دارد


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813937

سیاوش سلیمانی گفت: آسیب شناسی معضلات اجتماعی و رفع نواقص و نواقص قانونی و کاهش پرونده های مربوط به شوراهای اسلامی در ششمین دوره شوراها در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی شهر چهارمحال و بختیاری در نشست با مدیرکل دادگستری استان گفت: ما با ترویج عدالت و آزادی های قانونی، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر اجرای صحیح قانون زمینه را برای همه جانبه در روستا فراهم می کنیم. .
وی با بیان اینکه در مرحله انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و اداره کل دادگستری استان هستیم، افزود: آسیب شناسی معضلات اجتماعی و رفع خلأها و خلأهای قانونی و کاهش تعداد پرونده های شوراهای اسلامی. در دوره ششم، ترویج و اطلاع رسانی موضوعات فرهنگی اجتماعی و نظارت بر میزان قانونی بودن افراد با همکاری مشترک در برگزاری کارگاه های آموزشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اقدامات ارزنده مدیرکل دادگستری ستاد وفات و امور خیریه استان گفت: قابل تقدیر است که دغدغه ها و مشکلات مردم استان را با دلسوزی پیگیری کرده و کارشناسان و کارشناسان علمی دفاع کردند. حق آبه ساکنان استان.
وی با تاکید بر اینکه عقلانیت مانع از تضییع حقوق عامه می شود، افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مجری امور مردم بوده و با اجرای قانون و نظارت بر کار شهرداری ها و دهیاری ها مسئولیت مدیریت شهری و روستایی را بر عهده دارند. وی همچنین از کارکنان ادارات دولتی خواست تا با همکاری کامل شوراها، رسیدگی به درخواست ها و درخواست های مردم را تسریع بخشند.
سلیمانی دشتکی اذعان داشت: ماده 100 قانون شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهری نیاز به اصلاح دارد.
وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی با سه قوه و به عنوان چهارمین مجلس رسمی کشور فعالیت می کنند، یادآور شد: این اختلاف به دنبال استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی است که معتمدان مردم هستند. شوراهای تجدید ساختار استانی

برخی باغ های گردشگری در حاشیه سامان مجوز ندارند
گلمرضا چهلگردی سامانی نماینده شهر سامان در شورای اسلامی استان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و ورود گردشگران به استان به ویژه در شهر سامان، انتقال آب شرب از تصفیه خانه سامان مقابله با بحران کم آبی شهرکرد ابتدا باید آب مورد نیاز شهر سامان تامین شود تا شهروندان و گردشگران مشکلی نداشته باشند و سپس آب مازاد برای انتقال به شهرکرد در دستور کار قرار گیرد.
چگلگردی سامانی افزود: برخی باغ های گردشگری حاشیه شهر سامان مجوز ندارند و گاهی تخلفاتی در این مکان ها صورت می گیرد که باید با آنها برخورد قانونی شود.
وی افزود: اراضی در شهرستان سامان وجود دارد که بین آبفای و دستگاه های اجرایی بر سر صدور سند آنها اختلاف وجود دارد که باید حقوق مالکیت دستگاه های اجرایی رعایت شود و اختلافات بین این دستگاه ها رعایت شود. برای تسهیل امور مردم مصمم است. آنها باید تحت تعقیب قرار گیرند.»
چهلگردی با اشاره به تفاهم نامه چهارجانبه شورای اسلامی استان، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و جبهه فرهنگی استانداری، اذعان داشت: کارگاه های آموزشی اخیر شوراهای اسلامی با همکاری چهار حزب بسیار موثر بوده و بازخوردهای خوبی نیز داشته است.

چهارمحال و بختیاری استان پیشرو در دستگاه قضایی است
سیداحمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اینکه استان ما یکی از بهترین استان های دستگاه قضایی کشور است قابل تقدیر است.
وی با اشاره به عدم برخورد قانونی با اراذل و اوباش در برخی شهرها، افزود: برخورد با ناهنجاری ها از روستاها به شهرها در حال انتقال است. در اکثر شهرها رویکرد خوب و قاطعی وجود دارد، اما در برخی شهرها این موضوع از شدت کمتری برخوردار است که لازم است هشدارهای لازم داده شود.
هاشمی تاکید کرد: فعال شدن سیستم رای گیری قضات در شعب قضایی شهرستان و همچنین مرکز استان برای ارزیابی عملکرد قضات و شوراهای حل اختلاف در مناطق مختلف استان ضروری است.
نماینده شهر فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود در تمام فصول به چرای زودرس و همچنین شکار بپردازد. و تعریف بازار شب عید به نفع مردم باید در اولویت باشد.
عبدالله صفیان نماینده شهر بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شوراهای استان و شهرداری ها در همه بخش ها همگام با قوه قضائیه هستند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام خواهند داد.
وی افزود: قوه قضاییه از حساسیت و اهمیت ویژه ای در جامعه برخوردار است و این مجموعه باعث ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می شود.
صفیان با تاکید بر اینکه قوه قضاییه حافظ امنیت و آرامش مردم است، اذعان داشت: نگاه عدالت محور و عدالت خواهی برای رفع مشکلات شهرداری ها، ادارات و شهروندان است.
وی با اشاره به کلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمودند: دو نعمت است که نمی توان شکر کرد امنیت و سلامتی، افزود: امیدواریم خداوند به نیروهای عدالت سلامت عطا کند. برای تامین امنیت مردم استان بی.
صفیان همچنین یادآور شد: افرادی خواهان بازداشت برخی مدیران لایق دوره قبل از جمله فرماندار بروجن هستند.
محمد یعقوب باقری نماینده شهر حنمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و عضو هیأت رئیسه شورای عالی استان خاطرنشان کرد: این اتفاق بیشتر و غیره می افتد، قطعا تخلفات به مراتب کمتر خواهد بود.
وی افزود: بیشتر موارد فساد یا سوء استفاده اعضای شورا به دلیل عدم آگاهی از شرح وظایف و اختیارات آنهاست و انتظار داریم کارشناسان و قضات قوه قضائیه به عنوان مدرس در سمینارها حضور یافته و اطلاعات لازم را ارائه کنند. .
حفاری با تاکید بر اینکه شورای حل اختلاف یکی از واحدهای قوه قضائیه است، تصریح کرد: آداب و رسوم شورای حل اختلاف شهری قومی و قبیله ای است و مجازات و گذشت باید عادلانه تر انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مجازات ها در صورتی که بازدارنده نباشد بی اثر است، افزود: در خصوص بازدارنده ها و مجازات های جایگزین حبس به ویژه مواد 426، 477، 474 و ماده 77، انتظار می رود قوه قضائیه استان اختیارات خود را به رئیس قوه قضاییه تفویض کند. به رئیس قوه قضائیه
حفاری اذعان داشت: مشکل اراضی کمیسیون منابع طبیعی ماده 56 مربوط به کشاورزان لردگان و حنمیرزا زیاد است و بین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تفاوت وجود دارد و اراضی که شرایط کشت را دارند جزء ملی هستند. منابع و اراضی در دامنه کوه ها آزاد است، «اعلام شده است، باید به این موضوع رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: بهتر است قضات در شوراهای اجرایی هماهنگی بیشتری با فرمانداران، بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی استان ها و شهرستان ها داشته باشند و با بررسی دقیق موضوعات مطروحه در شوراهای انطباق از وقوع جرم و اقدامات غیرقانونی با نکات پیشگیری کنند. “پیشگیری شود.
حفاری ها همچنین خواستار احیای مجدد شوراهای صلح و سازش در استان مانند بزرگان شدند و افزودند: احیای مجدد شوراهای صلح و سازش در شهرها ضروری به نظر می رسد و در این راستا می توان ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها و بخش ها را احیا کرد. استفاده کامل از “پیروزی.

نظارت کامل شوراهای اسلامی بر قوانین و مقررات ضروری است
احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بهتیاری در جمع اعضای شورای اسلامی استان گفت: شوراهای اسلامی باید بر قوانین و مقررات نظارت کامل داشته باشند چرا که وظیفه اصلی شورا خدمت به مردم و نظارت بر امور شهری و روستایی است. “
وی در خصوص نحوه برگزاری جلسات و تصمیمات شورا افزود: برخی مصوبات از سوی شورای تطبیق رد شده است و با اصرار شوراهای اسلامی مواجه هستیم که با توجه به اینکه اساس کار شوراها است، انتظار داریم که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. در خدمت مردم طبق قانون است.» مصوبات و تصمیمات در حوزه شهری و روستایی استان در چارچوب قانون است.
بهرامی افزود: شوراهای اسلامی می توانند برای کمک به آزادی زندانیان، کسب رضایت و حل و فصل اختلافات و مسائل اجتماعی با دستگاه قضایی استان همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید