آسیب های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان/ رفتار خشونت آمیز والدین عامل جنایت کودکان است


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821157

فرشتک عسکری گفت: زندانی شدن سرپرست خانواده موجب آسیب اجتماعی اعضای خانواده زندانیان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشته عسکری کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفت و گو با عصر هامون گفت: در دهه های اخیر به دلیل افزایش جرم و جنایت برای مقابله با مجرمان و دور نگه داشتن مجرمان از جامعه، مقامات قضایی وی را به حبس محکوم کردند. ، که منجر به توسعه سیستم زندان و افزایش تعداد زندانیان شد.

وی گفت: تعداد زندانیان در سال های اخیر افزایش یافته است.

این کارشناس با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت روان خانواده زندانیان راهی برای رفع مشکلات معیشتی است، افزود: تحقیقات نشان می دهد موقعیت جغرافیایی در مشکلات روانپزشکی و جرم نیز موثر است.

تاثیر خشونت والدین بر کودکان

وی افزود: محرومیت از سرپرست خانواده موجب آسیب اجتماعی اعضای خانواده بازداشت شدگان می شود به طوری که خانواده های نیازمند که سرپرست آنها به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می برد تا زمانی که شرایط برای بازگشت زندانی به زندان فراهم شود. زندانی آنها خانواده ها را تأمین می کنند، آنها از یکدیگر حمایت می کنند.

عسگری همچنین تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود در مناطق مختلف، 30 تا 80 درصد علت بدرفتاری و بزهکاری کودکان و نوجوانان از دست دادن پیشینه خانوادگی آنهاست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که کودک را به سمت جرم سوق می دهد، رفتار خشونت آمیز والدین است و همچنین خانواده که یکی از والدین در زندان است، نقش مهمی در اختلال فردی رفتار کودکان دارد.

این مربی با توجه به اینکه فرزندان این گونه خانواده ها افراد دارای معلولیت و مشکوک هستند، گفت: انحصار و جرایم والدین در زمینه آموزش ضعیف، تقلید از فرزندان و شرمندگی در فرزندان عامل مخربی در تربیت فرزندان است که 50 درصد از این موارد. بچه ها به زندان می روند


وی افزود: بازداشت یکی از اعضای خانواده دو دسته عارضه برای همسر و فرزندان ایجاد می کند که دو جنبه مشترک دارد و تعامل بین آنها خانواده را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

عسگری بیان کرد: پژوهشگران و اندیشمندان تاکید دارند که کودک برای رشد ذهنی سالم و کامل باید فرزندی مناسب داشته باشد، نقش والدین برای آسایش و سلامت کودکان بسیار موثر است.

این مدرس دانشگاه گفت: بدیهی است که عدم حضور والدین به خصوص اگر در زندان بزرگ شده باشد، تأثیرات مخربی برای کودک دارد. علاوه بر عدم مهربانی و توجه به دستورات والدین، باید طنز جنایت والدین را نیز تحمل کند.»

وی خاطرنشان کرد: کودکی که پدر و مادرش در زندان به سر می برد، از نظر مقبولیت اجتماعی در بین همکلاسی ها و سایر موقعیت ها با مشکلات زیادی مواجه است و همیشه احساسات منفی را با خود به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید