آصفری نماینده مجلس: نهادهای امنیتی هنوز نتوانسته اند منشا اصلی مسمومیت دانش آموزان را بیابند/ وزارت بهداشت باید ماهیت مسمومیت دانش آموزان را مشخص کند.

آصفری نماینده مجلس: نهادهای امنیتی هنوز نتوانسته اند منشا اصلی مسمومیت دانش آموزان را بیابند/ وزارت بهداشت باید ماهیت مسمومیت دانش آموزان را مشخص کند.

یکی از اعضای کمیسیون حقیقت یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان با تاکید بر لزوم دقت و جدیت بیشتر دستگاه های امنیتی برای شناسایی عوامل اصلی مسمومیت دانش آموزان، گفت: دستگاه های امنیتی هنوز موفق نشده اند تا سرنخ ها را به دست آورند. و عامل اصلی مسمومیت دانش آموزان است و باید تلاش بیشتری شود.

محمدحسن آصفری با اشاره به جلسه اخیر کمیته حقیقت یاب برای بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت: این کمیته هفته گذشته تشکیل جلسه داد اما متاسفانه نتیجه ای از این جلسه نداشتیم زیرا نهادهای امنیتی تاکنون نتیجه ای نداشته اند. هنوز توانسته است سرنخ های اصلی را در مورد مسمومیت به دست آورد.

وی ادامه داد: تاکید کمیته این است که دستگاه های امنیتی باید تلاش بیشتری کنند و این موضوع صرفا به دلیل اینکه این اتفاق به دلیل شیطنت تعدادی از دانشجویان رخ داده است، رها نشود، البته پس از این اتفاق برخی از دانشجویان آنها هم به این وضعیت دامن زدند، اما اینکه شورا به سادگی بگوید علت مسمومیت بادکنک های اسباب بازی طعم دار بوده است، قابل قبول نیست.

وزارت بهداشت باید مشخص کند که مسمومیت های دانش آموزان چیست

این عضو شوراها و کمیسیون داخلی کشور تاکید کرد: ابتدا وزارت بهداشت باید نوع مسمومیت را مشخص کند زیرا این وزارتخانه هنوز نوع دقیق مسمومیت را برای این کمیته تعیین نکرده است. نمونه هایی از قبیل گلوله پروانه ذکر شده است، اما منبع اولیه نیستند.

وی افزود: در این مسمومیت ها مردم شیطنت کرده اند، اما باید یک مسیر هدفمند پیدا کنیم، زیرا اگر امروز موضوع تحت کنترل قرار نگیرد، بعید است فردا در مراکز عمومی و سایر اماکن اتفاق بیفتد، بنابراین تاکید می کنیم که دستگاه های امنیتی باید مراقب و جدی باشند.بیشتر داشته باشند و عوامل مربوطه را بیان کنند.

گزارش کمیته احتمالا تا دو هفته آماده نخواهد بود

این عضو کمیسیون تحقیق و تفحص درباره علل مسمومیت دانش‌آموزان گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، گزارش کمیسیون تا دو هفته دیگر آماده نمی‌شود زیرا هنوز سرنخ‌های اصلی دریافت نشده است.

وی به مناسبت اطلاعیه وزارت کشور مبنی بر بازداشت 120 نفر گفت: تعدادی از این افراد در اغتشاشات شرکت داشتند اما هنوز منبع اصلی برای جلوگیری از این موضوع کشف نشده است.

بالاخره آصفری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت دانش آموزان پس از شروع مدارس پس از تعطیلات نوروزی گفت: متأسفانه موارد جدیدی داشتیم، موارد دستگیری در سال گذشته مشابه بوده است که نمی توانیم بگوییم. عناصر اصلی هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید