آصفری نماینده مجلس: وزارت نفت مدام نفت کوره می سوزاند. تابستان و زمستان وجود ندارد

آصفری نماینده مجلس: وزارت نفت مدام نفت کوره می سوزاند.  تابستان و زمستان وجود ندارد

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس گفت: وزارت نفت مدام در حال سوختن مازوت است و تابستان و زمستانی برای آنها وجود ندارد، البته ما به عنوان نماینده مجلس کوتاهی نخواهیم کرد و اجازه این کار را نخواهیم داد. وضعیت و ما به شدت به این اقدام وزیر اعتراض داریم».

معاونی گفت: وزارت نفت مدام نفت کوره می سوزاند و برای آنها تابستان و زمستان وجود ندارد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و قمیجان در شورای اسلامی در خصوص آتش زدن مازوت توسط وزارت نفت گفت: وزارت نفت هیچ اقدامی برای جلوگیری از سوختن مازوت و سوخت انجام نداده است. مشکلات جدی برای کشور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: وزیر نفت در استفاده از سوخت گازوئیل جدی است و هیچ توجهی به بهداشت و محیط زیست ندارد.

نایب رئیس دوم کمیته امور داخلی کشور و شوراها افزود: وزیر نفت دلیل این اقدام را کمبود گاز اعلام کرد که برای ما قابل قبول نیست و نباید کمبود گاز داشته باشیم. البته اگر در زمستان این اتفاق افتاده باشد، بحثی وجود ندارد، اما در پاییز نمی توان گفت که کمبود گاز داریم.

وی تصریح کرد: وزارت نفت مدام در حال سوختن مازوت است و برای آنها تابستان و زمستان وجود ندارد، البته ما به عنوان نماینده مردم کم نخواهیم بود و اجازه نمی دهیم شرایط به این شکل باشد و به شدت اعتراض می کنیم. به این اقدام وزیر».

آصفری روز یکشنبه (6 آذر) در صحن علنی مجلس در سخنانی گفت: بر اساس قانون هوای پاک مصوب مجلس، وزارت نفت وظایفی دارد و وظایف همه دستگاه ها در این قانون مشخص شده است. وزارت نفت وظیفه تامین سوخت استاندارد نیروگاه ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه وزیر نفت در هر جایی که به تعهدات قانونی خود برای اجرای قانون هوای پاک عمل نکرده است، از شورای امنیت ملی استفاده کرده است. آیا شورای عالی امنیت ملی کار دیگری دارد که به موضوع استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها پرداخته است؟ با نامه وزارت نفت به شورای عالی امنیت ملی، نیروگاه های نزدیک شهر مجاز به استفاده از گازوئیل هستند. در حالی که آلودگی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.

نماینده مردم اراک در شورای اسلامی تصریح کرد: سوال اینجاست که استفاده از گازوئیل در نیروگاه ها چه ربطی به شورای عالی امنیت ملی دارد؟ وزارت باید سوخت استاندارد برای نیروگاه ها تامین کند. رئیس جمهور در سفر به اراک به نیروگاه ها دستور داد برای جلوگیری از آلودگی هوا از سوخت گاز استاندارد استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید