آغاز اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مالیاتی


ساعت: 10:49
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887574

طبق قانون مصوب شورای اسلامی، پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان و با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌ها و سامانه‌های لازم به تدریج معرفی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه عصر سه شنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پس از ارائه گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر موفقیت در تأمین زیرساخت های لازم و سامانه های اجرایی ارائه کردند. از قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان مالیاتی، تصمیم به اجرای تدریجی این قانون گرفت.

در گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شد که در دولت سیزدهم کاستی ها و تاخیرها در اجرای این قانون جبران و زیرساخت های لازم با دقت و مجدانه فراهم شده و اکنون زمینه برای اجرای پایانه های قانون تجارت و سامانه مودیان تهیه شده است.

رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد: لازم است ویژگی ها و مزایای اجرای این قانون برای عموم مردم اطلاع رسانی و تشریح شود.
بر اساس این مصوبه قانونی، مشمولانی که برای عضویت در این سامانه دعوت می شوند، موظفند برای کلیه کالاها فاکتور فروش الکترونیکی صادر و یک نسخه از آن را به سامانه پایانه فروشگاه ارسال کنند.

با اجرای این قانون ضمن افزایش شفافیت در اقتصاد، نظارت بر قیمت ها و اخذ مالیات بر اساس انصاف و بدون تبعیض در زنجیره تولید تا مصرف امکان پذیر می شود.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی، دولت اجرای این قانون را از مالیات دهندگان کلان آغاز و با مشوق های لازم به طور کامل اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید