آغاز افزایش 20 درصدی ثبت نام دانشجویان پزشکی در مناطق محروم/ اردوی جوانان جمعیت توسط وزارت بهداشت


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840144

بهرام عین اللهی گفت: ظرفیت پذیرش در مناطق محروم 20 درصد افزایش یافته و از 8 هزار نفر به 9 هزار و 600 نفر افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، بهرام عین اللهی امشب در نشست روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که به صورت مجازی در مازندران برگزار شد، اظهار داشت: بومی سازی انجام می شود تا متخصصان پس از آموزش و فارغ التحصیلی به کار خود بازگردند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق ضعیف 20 درصد افزایش یافته و از 8 هزار دانشجو به 9 هزار و 600 نفر افزایش می یابد.


عین اللهی از روسای دانشگاه ها خواست تا با کمک خیرین و سرمایه گذاران، ساخت خوابگاه های دانشجویی و متاهل را افزایش دهند و تاکید کرد: نظام سلامت باید برای افزایش جمعیت کارآمد، موثر و کارآمد باشد.


وی با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و پیام اخیر آن، یادآور شد: اعلام کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رشد منفی جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از این روند و افزایش جمعیت سالم، کمپ جوانان در وزارت بهداشت راه اندازی شد.

عین اللهی افزود: این اردو شامل بخش های درمان، ناباروری، بهداشت و درمان، تبلیغ زایمان، فرهنگی و پژوهشی است و تاکنون هفت جلسه برگزار و مصوبات آن روز گذشته به رئیس جمهور ارائه شد.

وی به شناسایی 3.5 میلیون نابارور در کشور اشاره کرد و گفت: برای درمان ناباروری به همه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور از راه اندازی مراکز درمان ناباروری در دانشگاه ها برای رفع موانع و مشکلات این قشر اطلاع رسانی می شود.

عین‌الهی با اشاره به نرخ رو به رشد ناباروری در کشور، ادامه داد: زوج‌های نابارور تحت پوشش سلامت و تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به مراکز خصوصی و دولتی درمان ناباروری مورد تایید وزارت بهداشت از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین تکمیل طرح های بهداشتی، بافت های فرسوده و پروژه های مربوط به قانون جمعیت جوانان را در اولویت قرار داد.

بهروز رحیمی گفت: با دستور وزیر بهداشت، تکمیل پروژه های بهداشتی، مناطق فقیرنشین و مرزی و پروژه های مطابق با قانون جمعیت در اولویت قرار دارد.


وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه، افزود: برنامه هفتم.


رحیمی مسئول کارگروه منابع فیزیکی و بهره وری نیروی انسانی گفت: با مشارکت مالی عادلانه و مسئولیت پذیری می توان بهره وری را با دستیابی حداکثری به اهداف افزایش داد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تصمیمات مولد باید متناسب با نیازها، در اولویت های سلامت و جامعه باشد و انتظارات کارکنان را برآورده کند.


رحیمی اجرای قانون فروش و تولید اموال دولتی را یکی از منابع تامین مالی دانست و گفت: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی تامین و تولید منابع ضروری است و روسای دانشگاه ها باید وقت بگذارند. برای اجرای این قانون.» تسهیلات بانکی، نظافت، اوراق بهادار اسلامی، مالی، وام محرومیت زدایی و مشارکت با بخش غیردولتی نیز از دیگر راه های تولید منابع است.


وی افزود: وزارت بهداشت نمونه بارز اتحاد صنعت و دانشگاه و در نتیجه دستاوردهای کنونی است. ادغام باعث افزایش بهره وری می شود و جدایی آموزش از نظام سلامت تاثیر عمده ای بر این بهره وری دارد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان گفت: بر اساس مصوبه اخیر، بودجه هایی که با ارزش افزوده ارائه شده و به نظام سلامت تخصیص می یابد و با تاخیر تامین می شود باید به این وزارتخانه واریز شود. سلامتی هر ماه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید