آغاز تفکیک جنسیتی معلمان در مدارس

با آغاز سال تحصیلی جدید، وزارت آموزش و پرورش تفکیک جنسیتی معلمان را در سراسر کشور اعمال می کند

مسئولان آموزش و پرورش تفکیک جنسیتی در مدارس را برای ایرانیان خارج از کشور به عنوان راهی برای جذب غیرایرانی ها و کسب درآمد معرفی کردند.

آغاز تفکیک جنسیتی معلمان در مدارس
پس از اعلام ممنوعیت تدریس معلمان پسر در مدارس دخترانه، وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، تفکیک جنسیتی را در مدارس ابتدایی مختلط که اغلب در مناطق و روستاهای فقیرنشین قرار دارند، اعلام کرد.

از جمله مسئولان آموزش و پرورش استان های اصفهان و اردبیل در دو روز گذشته در این زمینه اعلام کردند که امسال تفکیک جنسیتی در این مدارس اجرا می شود و با آغاز سال تحصیلی جدید در قالب شیفت صبح و عصر.

پیش از این، در تاریخ 4 شهریور 1401، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی تاکید کرده بود که باید در مدارس ابتدایی مناطق روستایی تفکیک جنسیتی اجرا شود و مشکل کمبود فضای آموزشی برای اجرای تفکیک جنسیتی جنسی با کمک کاهش یابد. از اهداکنندگان

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت که با اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس مختلط باقی مانده، «دغدغه متدینین» در این زمینه کاهش می یابد.

در ادبیات مرجع تعلیم و تربیت، «مدارس مختلط» مدارسی هستند که دانش آموزان دختر و پسر همزمان در یک مدرسه درس می خوانند.

بر اساس آمارها از کل جمعیت حدود 16 میلیون دانش آموز ایران تا سال تحصیلی گذشته حدود 2 میلیون و 270 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و حدود 140 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه در مدارس مختلط روستایی تحصیل می کردند.

وزارت آموزش و پرورش با آغاز سال تحصیلی جدید، تقسیم بندی جنسیتی معلمان را در سراسر کشور اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید