آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران/ امکانات فعلی متناسب با حجم ماموریت های مختلف زمستانی نیست.

ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786328

مرتضی میرزایی با اعلام آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران گفت: مشکل اینجاست که با توجه به حجم خدمات دهی واحدهای امدادی و انتظامی، امکانات در اختیار این نیروها جوابگو نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، مرتضی میرزایی صبح امروز در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس در مراکز مواصلاتی استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران به برکت عنایات خدادادی در طول سال پذیرای میهمانان از سراسر کشور است و خرسندی همه امداد و نجات است. نیروی انتظامی همیشه آماده و فعال است.
وی افزود: در طرح زمستانی امسال که از چند روز دیگر در کشور آغاز می شود، از چند هفته پیش در طرح زمستانی شرکت کردیم و نیروهای انتظامی و امدادی همواره در صحنه سد معبر و سیل اخیر بوده اند. “
فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: یگان های کمکی و انتظامی مازندران در تمام فصول و حتی روزهایی که می توانند در سراسر کشور استراحت کنند همیشه در محل حضور دارند اما در استان مازندران به دلیل بارندگی، تصادف یا گردشگری فعال هستند.
میرزایی گفت: در کنار این مشکلات همواره در تردد در محورهای استان مشکل داریم که به دلیل افت جزئی منجر به کیلومترها تردد می شود و نیروی انتظامی باید در محل حضور داشته باشد.
وی افزود: مشکل اینجاست که با توجه به حجم خدمات یگان های کمکی و نیروی انتظامی، امکانات موجود در اختیار این نیروها جوابگو نیست؛ با توجه به تعدد محورهای مواصلاتی در روستاها، تصادفات جاده ای، تصادفات متعدد در فصل زمستان و حتی بسته شدن چند روزه جاده ها، امکانات موجود واقعا جوابگوی این حجم کار به خصوص در فصل زمستان نیست و مسئولان استانی و کشوری ناگزیر به انجام آن هستند. ویژه نگاه کنید به بحث ارائه تسهیلات برای استان مازندران.
فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: حتی با امکانات اصلی که در حال حاضر نیاز است نیز با مشکل مواجه هستیم. لودر و گریدر از جمله امکانات اصلی برای بازگشایی راه در فصل زمستان است و با مشکل مواجه هستیم.
میرزایی خاطرنشان کرد: پروژه راهداری زمستانی از 20 آذرماه هر سال آغاز شد که به دلیل شرایط جوی، بارش برف و باران و احتمال یخبندان از ابتدای امسال آغاز شد.
یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به آغاز طرح زمستانی مازندران گفت: استان مازندران علاوه بر صدها کیلومتر راه اصلی دارای 992 کیلومتر راه فرعی، 7 هزار و 783 کیلومتر راه روستایی، 14 برف- معابر سرپوشیده، 22 خانه جاده.» و 33 خدمه راه.
وی افزود: هزار و 400 طرح ویژه زمستانی پلیس راهور از 10 آذرماه لغایت 20 اسفندماه امسال در چهار محور استانی کوهستانی و برفگیر هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر توسط پلیس راهور، راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی. و سایر اندامها.مربوط به تسهیل حرکت.
رئیس پلیس راه مازندران گفت: باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی استان، افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد، مدیریت حوادث رانندگی به ویژه در هنگام بارش برف و بهمن، ریزش کوه و رانش زمین و فرصت وجود دارد از اهداف اجرای این طرح است. جهت تصادفات و امدادرسانی به مجروحان و مجروحان در محورهای مواصلاتی استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید