آغاز طرح مبارزه با سرقت در ۷ استان/ فرمانده انتظامی: مبارزه با سارقان و سوء استفاده ها جدی است

آغاز طرح مبارزه با سرقت در ۷ استان/ فرمانده انتظامی: مبارزه با سارقان و سوء استفاده ها جدی است

در صورت مقاومت در هنگام دستگیری سارقان، پلیس طبق قانون عمل می کند، اگر مجرمی جرأت مقاومت یا استفاده از ابزار علیه پلیس را داشته باشد، طبق قانون با او برخورد جدی می کنیم و به هیچکس شوخی و تعارف نمی کنیم. .

فرمانده انتظامی کشور از آغاز طرح برخورد با سارقان و تخلفات در 7 استان هدف کشور خبر داد و گفت: پلیس به تعهدات قانونی خود عمل می کرد و ما به هیچ وجه شوخی و تعارف نداریم.

با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروهای نظامی کشور در ستاد فرماندهی انتظامی تهران، مرحله جدید طرح مبارزه با سرقت به طور همزمان در ۷ استان کشور کلید خورد.

فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی دغدغه های مردم به این نتیجه رسیدیم که یکی از دغدغه های کشور سرقت و خشونت است که مردم را بسیار آزار می دهد و آن چرا با مشورت رئیس قوه قضائیه حل شده است بیایید این دغدغه مردم را حل کنیم.

سردار رادان با بیان اینکه از امروز در چند استان خراسان، رضوی، اصفهان، خوزستان، فارس، البرز، غرب تهران و تهران بزرگ طرح مقابله با سرقت و سرقت اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی هدفمند مخفیگاه ها انجام می شود. آنها دزد و متجاوز هستند و اگر این افراد مقاومت کنند باید مقاومت آنها شکسته شود.

سردار راضان خاطرنشان کرد: ما با مردم عزیزمان هم عقیده هستیم که در آینده بسیار نزدیک در هر زمینه مرتبط با ناجا به دغدغه های آنان رسیدگی کنیم.

فرمانده انتظامی کشور در پاسخ به این سوال که طرح های ضد سرقت در گذشته اجرا شده است اما مهم این است که مجازات ها بازدارنده نبوده و سارقان خیلی زود آزاد شدند، گفت: با هماهنگی کامل قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه انجام شده است. قوه قضائیه و با پذیرش این طرح، سارقان باید به سرعت محاکمه و بر اساس میزان جرم مجازات شوند.

وی گفت: این طرح تا رفع نگرانی مردم ادامه دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص شدت اقدامات ماموران در دستگیری سارقان اظهار داشت: در مورد مقاومت سارقان در برابر دستگیری، در صورتی که مجرم جرأت کند پلیس طبق قانون عمل می کند. مقاومت کنید یا از وسیله ای علیه پلیس استفاده کنید، طبق قانون با او برخورد می شود.

سردار راضان به فعالیت های قرارگاه مبارزه با سرقت نیز اشاره کرد و گفت: این قرارگاه علاوه بر عملیات ضد سرقت، طرح های پیشگیرانه نیز دارد.

وی از برگزاری جلساتی با خودروسازان در حوزه ارتقای ایمنی خودروها خبر داد و گفت: درباره خودروهای ایمن تر نیز صحبت کرده ایم، هرچند اقداماتی در این زمینه انجام شده است، اما کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید