آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان “لامپی اسکین” دام سنگین در کرمانشاه


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916535

رئیس بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اعلام کرد؛

مجید همتی از آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان لمپی اسکین در جمعیت گاو سنگین استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید همتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد از آغاز عملیات واکسیناسیون لمپی اسکین در روستاهای استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این طرح از 24 آذرماه آغاز و تا 25 آذرماه سال جاری ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام سازمان دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود 120 هزار راس دام سنگین علیه این بیماری در استان واکسینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری پوستی یک بیماری ویروسی عفونی و فرامرزی است که از سال 93 وارد کشور شد، این بیماری پوستی شیوع بالایی دارد و گاو و گاومیش را درگیر می کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام گفت: واکسیناسیون دام توسط دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی به صورت رایگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه راه انتقال این بیماری عمدتا از طریق حشرات است، خاطرنشان کرد: این بیماری باعث تب، تورم غدد لنفاوی، آبریزش چشم، بی اشتهایی و تورم و زخم های پوستی می شود. و این مشکلات باعث کاهش کیفیت و کمیت گوشت حیوانات خواهد شد.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه این بیماری عفونی به انسان قابل انتقال نیست و ویروس آن با مصرف گوشت یا شیر دام بیمار به انسان منتقل نمی شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام افزود: مهم ترین راه های پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون، سمپاشی، رعایت بهداشت دام، قرنطینه و تردد دام است.

وی با اشاره به اینکه در صورت شیوع این بیماری خسارت اقتصادی به دامداران وارد می شود، توصیه کرد: برای پیشگیری از بروز این بیماری، واکسیناسیون جمعیت دام های سنگین در دستور کار تیم های واکسیناسیون دامپزشکی قرار دارد. استان، بنابراین پرورش دهندگان باید همکاری کنند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید