آغاز نمایش های خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر/ جشنواره تئاتر فجر «قل آب» آغاز به کار کرد.

ساعت: 11:29
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923476

نمایش های صحنه ای و خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از امروز شنبه 10 بهمن ماه آغاز می شود و در اولین روز جشنواره 6 اثر در قسمت خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایش های صحنه ای و خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از امروز شنبه 10 بهمن آغاز می شود و جشنواره چهل و یکم به طور رسمی با افتتاحیه در تالار وحدت آغاز می شود.

پیش از این از چهارم آذرماه، بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کار خود را آغاز کرد و همزمان با اولین روز اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی جشنواره، برگزیدگان خود را معرفی می کند.

ساعت 15:30 تالار وحدت میزبان مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر است که در آن برگزیدگان بخش های تئاتر، نمایش و پژوهش رادیو نیز معرفی خواهند شد.

در روز اول جشنواره 6 اجرا در قسمت صحنه اجرا می شود.

نمایش «تلقه الرحمه» به نویسندگی و کارگردانی محمد مؤید از عراق اولین اثر بخش بین المللی جشنواره است که از ساعت 18 به مدت 50 دقیقه در سالن بزرگ مجموعه تئاتر شهر پخش می شود. .

تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در دو سانس 18:30 و 20:30 میزبان نمایش «آخرین نامه» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی مهسا بایرام زاده از نقده خواهد بود که به مدت 70 دقیقه اجرا می شود.

در این روز تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «افلیا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی است که به مدت 45 دقیقه ساعت 17 و 19 روی صحنه می رود.

مرکز تئاتر مولوی در اولین روز از چهل و یکمین جشنواره پذیرای نمایش «پیله های خیس» به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان بود. این قطعه با مدت زمان 45 دقیقه در 16 و 19 نوبت اجرا شده است.

تماشاخانه ایرانشهر در اولین روز جشنواره کار خود را تنها با سالن ناظرزاده کرمانی آغاز می کند و میزبان 1 اثر خواهد بود. الهه سنگ نوشته فرشید تمری و کارگردانی عبدالحکیم سوساری خواف در این تماشاخانه به مدت 55 دقیقه روی صحنه می رود. اجرای این قطعه هفدهم و بیستم است.

تالار حافظ میزبان چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر است که نمایش 50 دقیقه ای «ژیگ» از تهران در ساعت های 18:30 و 20:30 روز اول برگزار می شود. ناصر اهبیتیان فیلمنامه نویس و کارگردان نمایش «ژیگ» است.

در قسمت خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 6 اثر در روز اول جشنواره ارائه می شود.

در منطقه رودکی و قبل از افتتاحیه جشنواره ساعت 14:30 نمایش «قل آب» به نویسندگی و کارگردانی بهناز ژتکش از یزد به مدت 17 دقیقه اجرا می شود. ساعت 15:00 نمایش «بازمانده» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مریم دگانی از شیراز در منطقه رودکی روی صحنه می رود و مدت زمان این نمایش 35 دقیقه است.

پهنه رودکی ساعت 15:30 و همزمان با افتتاحیه جشنواره شاهد اجرای نمایش خیابانی لیلی و مجنون بهنام کاوه از آبادان بود که به مدت 20 دقیقه پخش می شود.

سپس به ترتیب در ساعت های 16:00، 16:30 و 17:00 نمایش 25 دقیقه ای یک فنجان قهوه برای عشق به نویسندگی و کارگردانی جهانگیر چالاکی توسط بناب، چریدن به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی به مدت 25 دقیقه توسط ازنا و … کوسه سوار» به نویسندگی رضا فقیهی و کارگردانی مرجان خرسند به مدت 20 دقیقه از سوی تهران عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید