آغاز پرداخت 38 هزار میلیارد تومان از مطالبات مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی

وی افزود: در صورتی که مستمری بگیران دستگاه های اجرایی هنوز پاداش خود را دریافت نکرده اند، این هزینه باید توسط دستگاه های اجرایی مربوطه از خزانه مطالبه شود.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: پس از طی مراحلی در دستگاه اجرایی برای اجرای کد ملی و سایر ویژگی های لازم، پرداخت انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه استان ها در تدوین برنامه هفتم، اذعان داشت: یکی از محوری ترین رویکردها در تدوین لایحه برنامه هفتم، رسیدگی به تمرکززدایی و تقویت نقش استان ها در نظام است. برنامه ریزی کشور

اوگاهی تصریح کرد: در برنامه هفتم تلاش خواهیم کرد استان ها را بر اساس کاربری اراضی، درآمدی، هزینه ای، تفویض اختیارات، تفویض تصمیمات منطقه ای برای ارتقای توسعه منطقه ای در کشور مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: در برنامه هفتم کارگروه های مختلفی برای تحقق این اهداف تشکیل شده و تلاش بر این است که نظرات استان های مختلف را جمع آوری کنیم تا طرح تمرکززدایی و توانمندسازی استان ها در قالب برنامه هفتم ارائه شود.

نایب رئیس مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال 1402 بودجه بر اساس تعدادی از شاخص ها از محل درآمد اختصاصی استان و استخراج اطلاعات و آمار از ظرفیت های استان بررسی می شود. استان نسبت به سایر استان ها

وی اذعان داشت: اگر حقی در زنجان ضایع شده بود در بودجه سال 1402 جبران می شد.

دیدگاهتان را بنویسید